Betyg idag: 1 783 Besökare idag: 5 963

Originaltitel: The Sound of Music
Regissör:Robert Wise
Utgivningsår:1965

Om Sound of Music:

Maria är en spirituell ung kvinna som lämnar klostret för att bli guvernant åt Kapten Trapps sju barn. Han är en enväldig änkeman vars stränga regler inte tillåter något utrymme för musik och skratt.

Titel: Mary Poppins
Regissör: Bob Fosse
År: 1972
Genre: Drama, Romantik
Cabaret

Julie Andrews, Christopher Plummer, Eleanor Parker, Richard Haydn, Charmian Carr, Nicholas Hammond, Heather Menzies, Duane Chase, Angela Cartwright, Debbie Turner, Kym Karath, Peggy Wood, Anna Lee, Portia Nelson, Ben Wright, Daniel Truhitte, Norma Varden

Ernest Lehman

Drama, Familjefilm, Romantik, Musikal, Biografi

Recension Sound of Music

- prs sätter betyg 3 och skriver:
Sound of Music är känd som en kärlekshistoria med ett antinazistiskt budskap. Jag vill säga att det är det en film om nazism och kristendom, en film som visar hur dessa krafter samspelar och inte kan existera utan varandra. Kärlek är filmens budskapsbärare och hela ensemblen jobbar övertygande för att visa hur kärlek under Guds kontroll är medlet för maktövertagande.

Recension av Sound of Music - Läs hela!

Med i listor: Oscars, Scenmusikaler
Diskussioner om Sound of Music  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sound of Music (464 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   20:55 17/10
Pingstpastorn (Anmäl)   15:18 7/8
En ganska mysig film med bra skådespelare och mycket bra musik.
yrkeschaufföre (Anmäl)   16:30 6/8
Ojdå, ett tag sen jag såg den här senast. Fortfarande lika bäst.
MaxMackan (Anmäl)   23:08 15/1
Förstår verkligen varför den är en klassiker. Tittar man nyktert på den så är det dock så att det enda som verkligen fungerar är musiknumren. Det finns några andra detaljer som är välgjorda men det mesta är tråkigt, ologiskt och på tok för långt. Men sångerna kan ingen ta ifrån den.
kokosbollen (Anmäl)   22/12 2016
I mina ögon är denna filmen fantastiskt. Är uppvuxen med att se denna och kan nästan varje rad och låttext. Storyn är fantastiskt och skådespelarna är helt otroliga! Tycker bara att den är så himla bra!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sound of Music