Sound of Näverlur

Originaltitel: Sound of Näverlur
Regissör:Torbjörn Lindqvist
Utgivningsår:1971

Om Sound of Näverlur:

Knasig buskis om astronaut som landar i Dalarna, luras på pengar och jagas av förföriska kullor. Eva Rydberg strippar!

Titel: Göta Kanal

Sten Ardenstam, Rebecca Pawlo, Eva Rydberg, Majny Mikaelsson, Georg Thunstedth

Torbjörn Lindqvist, Hans Bing

Komedi

Sverige
Diskussioner om Sound of Näverlur  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sound of Näverlur (15 st)
schramm (Anmäl)   9/1 2013
Jag är inte helt 100 på vad filmen handlade om, men maken till dala-exploitation har jag aldrig sett! Bakom varje hörn döljer sig minst två kalle moraeus-wannabees! I varje hus bor näverlurs brudar! Vid varje, till synes, oskyldig strand KAN en Benny Hill jakt utspela sig. Fast den bästa scenen är när Sten, utklädd till Gustav Wasa, hoppar upp i en raggarbil där de fagra kullorna faller som furor i hans armar. Raggarbilen åker sedan upp till ett par fikande poliser och provocerar dem så hårt att en makalös biljakt, till tonerna av Snoddas, inleds! Sound of Näverlur är balsam för själen!
Virrpanna (Anmäl)   26/11 2012
Förlåt Torbjörn Lindqvist, filmerna som du visar på Smultronstället i Falun är bra, men denna, din egen film var väldigt dålig.
Dele (Anmäl)   3/9 2012
Drygt 70 minuter totalt menlöst trams vars innehåll egentligen motiverar en speltid på ungefär en kvart. Om man skulle ge sig på att bedömma längden utifrån det kvalitativa innehållet så skulle väl den hamna på någonstans kring ingenting. Betygsettan är nära.
Herr Arne (Anmäl)   6/3 2012
En kultfilm bortom bra och dåligt. Uselt hantverk och undermåligt manus i kombination med oväntade musikval gör mig på gott humör. - Dessa näverlursbrudar!
carnevil (Anmäl)   15/4 2011
Tack Voddler! En film om en pilsk astronauts äventyr i Dalarna, och som får Ragnar Frisk och Ed Wood att framstå som Bergman och Fellin. Att Hansson & Karlsson har med en låt är klart det bästa med hela filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sound of Näverlur