Space Cowboys

Originaltitel: Space Cowboys
Regissör:Clint Eastwood
Utgivningsår:2000

Om Space Cowboys:

Filmen handlar om fyra minst sagt erfarna piloter som en gång i livet drömde om att bli astronauter. Nu, efter att framgångsrikt ha arbetat som piloter under många år, får de en andra chans att realisera sin ungdomsdröm. NASA vill fortfarande helst inte veta av dem men när en satellit kommer på villovägar i rymden behöver man en av de fyra piloternas hjälp.
Se filmen på Headweb

Regissör: John Moore (I)
År: 2004
Genre: Drama, Action, Äventyr
Flight of the Phoenix

Clint Eastwood, Tommy Lee Jones, Donald Sutherland, James Garner, James Cromwell, Marcia Gay Harden, Toby Stephens, William Devane, Loren Dean, Courtney B Vance, Barbara Babcock, Blair Brown, Rade Serbedzija

Howard Klausner, Ken Kaufman

Drama, Komedi, Äventyr, Science Fiction

Diskussioner om Space Cowboys  (0 diskussioner)
Kommentarer om Space Cowboys (173 st)
Bumbi78 (Anmäl)   23:41 21/5
Clintan är inne och snuddar på en 4:a här och det är tack vare charmen. Men visst är det en stabil produktion som trots allt enbart är till för att underhålla - vilket den gör.
Dele (Anmäl)   29/10 2018
Jag mår lite illa.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/10 2016
Skådespelarna gör bra ifrån sig och filmen duger i brist på annat men det är väl också allt. Stark 2:a.
LauenKauen (Anmäl)   5/1 2016
Ganska så härlig historia får jag ändå säga. Första delen; innan de beger sig upp i rymden, är helt klart filmens behållning. Klassisk Clintan-attityd och även om det haglar klyschiga repliker tycker jag det blir ganska charmigt, mycket tack vare personkemin gubbarna emellan. Den andra delen håller inte underhållningsnivån uppe likt första delen och blir tämligen oengagerande. Första delen en 4a, andra delen en 3a och ett slutbetyg på en stabil 3a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Space Cowboys