Spectre

Originaltitel: Spectre
Regissör:Sam Mendes
Utgivningsår:2015

Om Spectre:

Ett kryptiskt meddelande från Bonds förflutna får honom att spåra upp en ondskefull organisation. Medan M kämpar mot politiska krafter för att hålla den hemliga underrättelsetjänsten vid liv, avslöjar Bond den hemska sanningen bakom SPECTRE, bit för bit.

Titel: Quantum of Solace
Originaltitel: Mission: Impossible - Rogue Nation
Regissör: Christopher McQuarrie
År: 2015
Mission: Impossible - Rogue Nation
Titel: Man lever bara två gånger
Originaltitel: You Only Live Twice
Regissör: Lewis Gilbert
År: 1967
Genre: Action, Thriller, Äventyr
Man lever bara två gånger

Daniel Craig, Christoph Waltz, Léa Seydoux, Ralph Fiennes, Monica Bellucci, Ben Whishaw, Naomie Harris, Dave Bautista, Andrew Scott, Rory Kinnear, Jesper Christensen, Alessandro Cremona, Stephanie Sigman, Domenico Fortunato, Marc Zinga, Brigitte Millar

John Logan, Neal Purvis, Robert Wade, Jez Butterworth

Action, Thriller, Äventyr

Storbritannien, USA
Med i listor: James Bond
Diskussioner om Spectre  (0 diskussioner)
Kommentarer om Spectre (180 st)
labi (Anmäl)   23:51 26/1
Gömma sig i karnevalståg, skurknäste på alptopp, tågfajt, förutsägbara karaktärer. En recyclad intrig där det mesta redan har gjorts i tidigare Bondfilmer. Christoph Waltz är ju given som psykskurk på förhand, men blir mest en parodi på en sådan. Nä, gör om, gör rätt till nästa gång.
live (Anmäl)   19/8 2018
Ett tag sedan jag såg denna. Men! Minns som aningen svag handling som gör att man ibland tappar fokus. Inte en särskilt bra Bondfilm, men är 100% kär i Léa Seydoux och hennes roll.
haajen (Anmäl)   11/2 2018
Vid omtitt höjer jag betyget till en svag 4a, funkar bäst om en ser de övriga filmerna m Craig i rollen som Bond i nära anslutning. Skyfall är mästerverket, Casino Royale ligger snuddande nära toppbetyget sedan kommer Spectre och sist den klumpiga Quantum of solace som ändå erbjuder en så pass engagerande story att en inte kan dissa den.
Ihsahn (Anmäl)   4/1 2018
En av de bästa Bondfilmer jag sett. Spännande, välskrivet manus och Craig i högform
sodomiten (Anmäl)   16/12 2017
Det finns ingen röd tråd. Vad vill james bond och vad vill skurken? Cristoph Waltz som är brilliant i "Englorious bastards" hade jag väntat mig mkt mer av här.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Spectre