Spice World

Originaltitel: Spice World
Regissör:Bob Spiers
Utgivningsår:1997

Om Spice World:

Gruppen åker på turné, festar och sjunger.

Titel: Crossroads
Regissör: Allan Moyle
År: 1995
Genre: Drama, Komedi
Empire Records

Melanie Brown, Emma Bunton, Melanie Chisholm, Geri Halliwell, Victoria Beckham, Richard Briers, George Wendt, Roger Moore, Alan Cumming, Jason Flemyng, Stephen Fry, Bob Geldof, Richard E Grant, Richard O'Brien (I), Barry Humphries, Hugh Laurie, Meat Loaf

Kim Fuller, Jamie Curtis

Komedi, Musikal

Storbritannien
Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Spice World  (0 diskussioner)
Kommentarer om Spice World (311 st)
KalleB (Anmäl)   22/11 2017
Känns inte som att filmen blev sämre än de tänkt sig. De borde dock kanske inte gjort den när de tänkt att den skulle bli så kass
Zingostar (Anmäl)   25/10 2017
Denna film är till för endast Spice Girls fans i princip. Jag tycker ändå personligen att den är bra. För den tar sig själv inte seriöst överhuvudtaget. En del ganska roliga scener, och för alla fans till bandet bjuds det på många suveräna framträdanden av deras största hits. Med tidens tand kan jag tycka att filmen har blivit bättre av någon anledning. Men man måste nog ha lyssnat en del på bandets musik innan och ha ett intresse för tjejerna för att kunna njuta i fulla drag av filmen.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Krille80 (Anmäl)   1/5 2015
Under Spice Girls storhetstid var jag tonåring och jag kan inte säga annat än att jag gillade musiken och sedan skadade det inte att de också var trevliga att titta på. Denna film är inte mycket till film och jag ser den inte heller som sådan. För mig var den mer en kul grej till gruppens fans och ett exempel på deras stora popularitet. Blir man megastor som artist går man också göra en fånig film. Det jag får ut mest av filmen är alla underbara skådespelare som här deltar. 2+
Kalasjnikaj (Anmäl)   28/1 2015
Alltså så dålig så den blir bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Spice World