Spider-Man 2

Regissör:Sam Raimi
Utgivningsår:2004
Antal betyg:21900 betyg

Om Spider-Man 2:

Peter Parker lever dubbelliv som å ena sidan collegestudent och å andra sidan övernaturlig och cool superhjälte. Det nya äventyret trappas upp och Spider-Mans liv blir om möjligt ännu mer komplicerat när han möter en ny fiende, den briljante Otto Octavius, som blir reinkarnerad som den galna och flerarmade Doctor Octopus.
Se filmen på SF Anytime

Regissör: Mark Steven Johnson
År: 2003
Genre: Drama, Action, Thriller, Äventyr
Daredevil

Tobey Maguire, Kirsten Dunst, Donna Murphy, Rosemary Harris, Alfred Molina, James Franco, Bill Nunn, Dylan Baker, Bruce Campbell, Ted Raimi, J K Simmons, Elizabeth Banks, Vanessa Ferlito, Aasif Mandvi, Daniel Gillis, Willem Dafoe

Alvin Sargent

Action, Äventyr, Fantasy

Spiderman 2

Recension Spider-Man 2

- cineasten89 sätter betyg 4 och skriver:
Det är sällan en uppföljare lyckas, men denna uppföljare till en succéfilm har verkligen lyckats! Tobey Maguire, Kirsten Dunst, J K Simmons och James Franco återkommer i sina roller samtidigt som vi får se en ny skurk - Dr Octopus spelad av Alfred Molina med glimten i ögat. Och det är sällan en specialeffekts film har kött på benen - alltså en bra story och inte bara specialeffekter - men denna...

Recension av Spider-Man 2 - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Filmnummer: 19695
Diskussioner om Spider-Man 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Spider-Man 2 (969 st)
Robkiller (Anmäl)   20:22 27/3
Rullar väl på, men blir delvis rätt tråkig, handlingen är klen, och skurken ointressant... fungear väl ändå, men ingen höjdare direkt.
Rai (Anmäl)   18:11 4/2
Nja, är ju inte vidare förtjust i superhjältar filmer!!!
dudson (Anmäl)   16:40 21/1
Bra film med nica effekter och underbar skurk. Problemet är bara hat objektet nr 1 Maguire. Den där tönten ska vara Spider-Man är ett stort skämt. Stan Lee Whyyyyy....
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Bra
kanemura (Anmäl)   14/8 2017
Alfred Molina och actionscenerna är bra, annars tämligen seg.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Spider-Man 2