Spider-Man 2

Regissör:Sam Raimi
Utgivningsår:2004
Antal betyg:21919 betyg

Om Spider-Man 2:

Peter Parker lever dubbelliv som å ena sidan collegestudent och å andra sidan övernaturlig och cool superhjälte. Det nya äventyret trappas upp och Spider-Mans liv blir om möjligt ännu mer komplicerat när han möter en ny fiende, den briljante Otto Octavius, som blir reinkarnerad som den galna och flerarmade Doctor Octopus.
Se filmen på SF Anytime

Regissör: Mark Steven Johnson
År: 2003
Genre: Drama, Action, Thriller, Äventyr
Daredevil

Tobey Maguire, Kirsten Dunst, Donna Murphy, Rosemary Harris, Alfred Molina, James Franco, Bill Nunn, Dylan Baker, Bruce Campbell, Ted Raimi, J K Simmons, Elizabeth Banks, Vanessa Ferlito, Aasif Mandvi, Daniel Gillis, Willem Dafoe

Alvin Sargent

Action, Äventyr, Fantasy

Spiderman 2

Recension Spider-Man 2

- knock knock sätter betyg 3 och skriver:
Spider-Man 2 spinner vidare på det vinnande konceptet från ettan. Humor, action, omöjlig kärlek och effekter. Vår vän Peter Parker har hamnat i bekymmer. Hans alterego Spider-Man går inte så bra att kombinera med Parkers studier och arbete. Han missar lektioner och missköter arbetet för att kunna vara Spider-Man. Men är det värt det? Peter börjar undra om han gjort rätt val i livet? Har han...

Recension av Spider-Man 2 - Läs hela!

Med i listor: Äventyr Top 50, Action Top 50, Fantasy Top 50, Superhjältar
Filmnummer: 19695
Diskussioner om Spider-Man 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Spider-Man 2 (969 st)
päronanton (Anmäl)   3/11 2018
Spider-man är väldigt underhållande!
Robkiller (Anmäl)   27/3 2018
Rullar väl på, men blir delvis rätt tråkig, handlingen är klen, och skurken ointressant... fungear väl ändå, men ingen höjdare direkt.
Rai (Anmäl)   4/2 2018
Nja, är ju inte vidare förtjust i superhjältar filmer!!!
dudson (Anmäl)   21/1 2018
Bra film med nica effekter och underbar skurk. Problemet är bara hat objektet nr 1 Maguire. Den där tönten ska vara Spider-Man är ett stort skämt. Stan Lee Whyyyyy....
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Bra