Spider-Man

Originaltitel: Spider-Man
Regissör:Sam Raimi
Utgivningsår:2002

Om Spider-Man:

Den blyge studenten Peter Parker blir biten av en genmanipulerad spindel, vilket ger honom fantastiska och unika superkrafter. Men med tiden lär han sig att med sådana krafter, krävs också ett stort ansvarstagande. Peter svär att viga sitt liv åt att bekämpa brottsligheten. Green Goblin, som egentligen heter Norman Osborn, är Spider-mans ärkefiende. Han fick sin demoniska personlighet efter att han använt sig själv som försöksperson i ett experiment. Experimentet ökade hans intelligens och styrka men gjorde honom också galen...

Titel: The Amazing Spider-Man
Regissör: Mark Steven Johnson
År: 2003
Genre: Drama, Action, Thriller, Äventyr
Daredevil

Tobey Maguire, Willem Dafoe, Kirsten Dunst, James Franco, Cliff Robertson, Rosemary Harris, J K Simmons, Gerry Becker, Bill Nunn, Jack Betts, Stanley Anderson, Ron Perkins, Michael Papajohn, Ted Raimi, Bruce Campbell, Elizabeth Banks, Joe Manganiello

David Koepp

Action, Äventyr, Fantasy

Spiderman

Recension Spider-Man

- Hama sätter betyg 4 och skriver:
Filmen handlar om den unge och mobbade studenten Peter Parker, som spelas av Tobey Maguire från bla annat Ciderhusreglerna. Peter och hans bäste vän, miljonären och den mycket mäktige företagaren Norman Osborns son, Harry Osborn går det sista året i gymnasiet och skall snart ta studenten. Peters liv förändras när han och hans klass är på ett besök på ett genlaboratorium, där forskare genom att...

Recension av Spider-Man - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Spider-Man  (0 diskussioner)
Kommentarer om Spider-Man (948 st)
Sarakin76 (Anmäl)   21:14 29/4
Mange dyktige skuespillere. Meget bra film som holder 100% enn i dag 15 år senere. 4/5.
Duke Igthorn (Anmäl)   26/12 2016
Har inte åldrats väl. Alldeles för fånig!
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/10 2016
Väldigt bra, spännande, underhållande och välgjord film med väldigt bra skådespelare. En av de bättre filmerna som gjordes under 00-talet.
Tatty (Anmäl)   30/4 2015
Riktig bra och spännande film med Tobey Maguire. Han är så bra som spindelmannen och passar till det också. Gillar den här filmen lagom stark.
Krille80 (Anmäl)   4/11 2014
Skön actionfilm av en mycket bra regissör, Sam Raimi. Tobey Maguire gör en lysande insats som Spiderman. För övrigt andra mycket bra skådisar. Willem Dafoe är alltid bra. Den är sevärd men kan göras bättre. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Spider-Man