Betyg idag: 1 098 Besökare idag: 7 111

Originaltitel: Spider-Man
Regissör:Sam Raimi
Utgivningsår:2002

Om Spider-Man:

Den blyge studenten Peter Parker blir biten av en genmanipulerad spindel, vilket ger honom fantastiska och unika superkrafter. Men med tiden lär han sig att med sådana krafter, krävs också ett stort ansvarstagande. Peter svär att viga sitt liv åt att bekämpa brottsligheten. Green Goblin, som egentligen heter Norman Osborn, är Spider-mans ärkefiende. Han fick sin demoniska personlighet efter att han använt sig själv som försöksperson i ett experiment. Experimentet ökade hans intelligens och styrka men gjorde honom också galen...

Titel: Spider-Man 2
Regissör: Mark Steven Johnson
År: 2003
Genre: Drama, Action, Thriller, Äventyr
Daredevil

Tobey Maguire, Willem Dafoe, Kirsten Dunst, James Franco, Cliff Robertson, Rosemary Harris, J K Simmons, Gerry Becker, Bill Nunn, Jack Betts, Stanley Anderson, Ron Perkins, Michael Papajohn, Ted Raimi, Bruce Campbell, Elizabeth Banks, Joe Manganiello

David Koepp

Action, Äventyr, Fantasy

Spiderman

Recension Spider-Man

- Rollywood sätter betyg 5 och skriver:
Filmen blev nominerad till två Oscars och vann ett flertal utmärkelser, bland annat finns det en scen mellan Maguire och den kvinnliga huvudrollsinnehavaren Kirsten Dunst som blev utsedd till en av de bästa filmkyssarna som någonsin gjorts på film. Detta är en också en typisk film som man väntar sig skal ha ett enkelt manus och bara action. Det är så många serietidningar brukar vara utformade. Men...

Recension av Spider-Man - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Spider-Man  (0 diskussioner)
Kommentarer om Spider-Man (950 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   20:53 12/10
Bra
kanemura (Anmäl)   12:04 14/8
Väldigt underhållande!
Sarakin76 (Anmäl)   21:14 29/4
Mange dyktige skuespillere. Meget bra film som holder 100% enn i dag 15 år senere. 4/5.
Duke Igthorn (Anmäl)   26/12 2016
Har inte åldrats väl. Alldeles för fånig!
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/10 2016
Väldigt bra, spännande, underhållande och välgjord film med väldigt bra skådespelare. En av de bättre filmerna som gjordes under 00-talet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Spider-Man