Spider-Man: Homecoming

Originaltitel: Spider-Man: Homecoming
Regissör:Jon Watts
Utgivningsår:2017

Om Spider-Man: Homecoming:

Fortfarande exalterad över sin upplevelse med the Avengers återvänder Peter hem till sin moster May, under sin mentor Tony Starks uppsikt. Han försöker återuppta sina dagliga rutiner, men kan inte riktigt släppa tanken på att få uträtta nya hjältedåd. När superskurken Vulture dyker upp får han chansen - samtidigt som allt han håller kärt plötsligt befinner sig i stor fara.

Titel: The Amazing Spider-Man
Regissör: Anthony Russo, Joe Russo
År: 2016
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Captain America: Civil War

Tom Holland (III), Michael Keaton, Robert Downey Jr, Marisa Tomei, Jon Favreau, Zendaya, Donald Glover, Jacob Batalon, Laura Harrier, Tony Revolori, Bokeem Woodbine, Tyne Daly, Abraham Attah, Hannibal Buress, Kenneth Choi, Martin Starr, Selenis Leyva

Jon Watts, Jonathan M Goldstein, John Francis Daley, Christopher Ford, Chris McKenna, Erik Sommers

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Recension Spider-Man: Homecoming

- August Dellert sätter betyg 4 och skriver:
Jag kan förstå att många säkert blir förvirrade när dem ser postern till den nya filmen om Spindelmannen. Varför har det gjorts ännu en ny version av denna klassiska superhjälte? Svaret är komplicerat men summan av kardemumman är att Disney-ägda filmstudion Marvel Studios har fått hyra Spindelmannen-licensen från Sony Pictures så att Spindelmannen äntligen kan få "komma hem" till filmstudion där...

Recension av Spider-Man: Homecoming - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Spider-Man: Homecoming  (0 diskussioner)
Kommentarer om Spider-Man: Homecoming (73 st)
Gordyal (Anmäl)   21:21 12/5
Jaha? Här har man sänkt åldersgränsen rejält, och då menar jag den övre. Töntig highschool-film med inslag av buskis och hysterisk men lam matiné-action. Visst har den sina stunder. Keaton funkar bra och Downey Jr är hur cool som helst i sina inhopp, men det hjälps inte. Mestadels satt jag och var förbannad över hur jävla dåligt det var. Tack och godnatt. (3+/15)
myslas (Anmäl)   21:23 18/4
Inför Avengers: Endgame ser jag om alla MCU-filmerna och den här är en sådan frisk fläkt efter att ha sett ett helt gäng filmer som i mångt och mycket är likadana att jag väljer att höja betyget till en fyra. Visst, sista fighten är lite för utdragen men i övrigt är det här väldigt underhållande, precis som en superhjältefilm bör vara.
TURGUT (Anmäl)   15:36 13/4
Sticker ut från mängden av superhjältefilmer, lite mer lättsam och humoristisk.
Stan (Anmäl)   20:25 1/4
Full fart och svindlande scener. Aldrig sett så bra spindelman-action, Tom Holland har rätt attityd som spindelmannen, rätt barnslig men ändå kaxigt men alldeles för nervös och överspelad som Peter Parker. Att dräkten var en produkt av Stark fördärvar lite, blir överdrivet med autopilot i dräkt och drönare osv, men det blir ändå väldigt underhållande. Och det var väl enda sättet att introducera Tony Stark i filmen. Kärlekshistorien känns rätt ytlig, men man köper det när de är 15-åriga oskulder. Både Keaton och Downey Jr var fullkomligt fenomenala i den här filmen. Bästa skurken på länge i en superhjältefilm
Afflicter (Anmäl)   19:52 31/3
Verkar vara Marvels mest överskattade film hittills. Klumpig handling och underligt timade försök till humor separerar filmen från Marvels annars så väloljade hjul.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Spider-Man: Homecoming