Betyg idag: 1 200 Besökare idag: 5 289

Originaltitel: Spider-Man: Homecoming
Regissör:Jon Watts
Utgivningsår:2017

Om Spider-Man: Homecoming:

Fortfarande exalterad över sin upplevelse med the Avengers återvänder Peter hem till sin moster May, under sin mentor Tony Starks uppsikt. Han försöker återuppta sina dagliga rutiner, men kan inte riktigt släppa tanken på att få uträtta nya hjältedåd. När superskurken Vulture dyker upp får han chansen - samtidigt som allt han håller kärt plötsligt befinner sig i stor fara.

Titel: The Amazing Spider-Man
Regissör: Peyton Reed
År: 2015
Genre: Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction
Ant-Man

Tom Holland (III), Michael Keaton, Robert Downey Jr, Marisa Tomei, Jon Favreau, Zendaya, Donald Glover, Jacob Batalon, Laura Harrier, Tony Revolori, Bokeem Woodbine, Tyne Daly, Abraham Attah, Hannibal Buress, Kenneth Choi, Martin Starr, Selenis Leyva

Jon Watts, Jonathan M Goldstein, John Francis Daley, Christopher Ford, Chris McKenna, Erik Sommers

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Recension Spider-Man: Homecoming

- August Dellert sätter betyg 4 och skriver:
Jag kan förstå att många säkert blir förvirrade när dem ser postern till den nya filmen om Spindelmannen. Varför har det gjorts ännu en ny version av denna klassiska superhjälte? Svaret är komplicerat men summan av kardemumman är att Disney-ägda filmstudion Marvel Studios har fått hyra Spindelmannen-licensen från Sony Pictures så att Spindelmannen äntligen kan få "komma hem" till filmstudion där...

Recension av Spider-Man: Homecoming - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Spider-Man: Homecoming  (0 diskussioner)
Kommentarer om Spider-Man: Homecoming (68 st)
Biberkolben (Anmäl)   4/12 2018
Enligt mig den bästa Spindelmannen-filmen hittills. Och åååååhhh, vad jag älskar Michael Keaton!
Stiggy (Anmäl)   10/10 2018
En helt okej Spider-Man film fast det är onödigt att göra en ny reboot igen med en yngre Peter parker.
HerrNenne (Anmäl)   24/9 2018
Rätt bra high-schoolfilm, när det gäller hjältegrejerna så är det rätt ballt med nya dräkten men utöver det sådär. Tycker inte den sätter relationerna helt hundra vare sig till familj, vänner eller andra viktiga personer. Man blir lite besviken i slutet.
Spidde (Anmäl)   15/9 2018
Minst en halvtimme för lång och med alldeles för mycket dålig påtvingad action och tråkiga Iron man-gadgets i dräkten. Hade varit bättre om de kört på high school-spåret rakt av och låtit Peter Parker balansera skolan och tjejer med att jaga småskurkar. Tjatigt och för uppenbart kommersiell. Filmerna från 00-talet hade mer hjärta, även om det finns en del bra grejer här.
Bumbi78 (Anmäl)   27/5 2018
Snygg och fräsch, men en lite för barnslig spiderman enligt mig. Den är underhållande nog för ett hyfsat betyg, men personligen gillar jag Raimis trilogi bättre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Spider-Man: Homecoming