Betyg idag: 1 366 Besökare idag: 6 040

Originaltitel: Spider-Man: Homecoming
Regissör:Jon Watts
Utgivningsår:2017

Om Spider-Man: Homecoming:

Fortfarande exalterad över sin upplevelse med the Avengers återvänder Peter hem till sin moster May, under sin mentor Tony Starks uppsikt. Han försöker återuppta sina dagliga rutiner, men kan inte riktigt släppa tanken på att få uträtta nya hjältedåd. När superskurken Vulture dyker upp får han chansen - samtidigt som allt han håller kärt plötsligt befinner sig i stor fara.

Titel: The Young and Prodigious T.S. Spivet
Regissör: Alfonso Gomez-Rejon
År: 2015
Genre: Drama, Komedi
Me and Earl and the Dying Girl

Tom Holland (III), Michael Keaton, Robert Downey Jr, Marisa Tomei, Jon Favreau, Gwyneth Paltrow, Zendaya, Donald Glover, Jacob Batalon, Laura Harrier, Tony Revolori, Bokeem Woodbine, Tyne Daly, Abraham Attah, Hannibal Buress, Kenneth Choi, Selenis Leyva

Jon Watts, Jonathan Goldstein, John Francis Daley, Christopher Ford, Chris McKenna, Erik Sommers

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Recension Spider-Man: Homecoming

- August Dellert sätter betyg 4 och skriver:
Jag kan förstå att många säkert blir förvirrade när dem ser postern till den nya filmen om Spindelmannen. Varför har det gjorts ännu en ny version av denna klassiska superhjälte? Svaret är komplicerat men summan av kardemumman är att Disney-ägda filmstudion Marvel Studios har fått hyra Spindelmannen-licensen från Sony Pictures så att Spindelmannen äntligen kan få "komma hem" till filmstudion där...

Recension av Spider-Man: Homecoming - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Spider-Man: Homecoming  (0 diskussioner)
Kommentarer om Spider-Man: Homecoming (31 st)
wyrm (Anmäl)   21:03 23/9
Wow! Äntligen en Spider-man film jag gillade starkt! En klockren Peter Parker, härlig action, bra humor och, inte minst, en bad ass skurk; Vulture! Är också glad att vi skippade uncle Ben's död. Den har gjorts tillräckligt många gånger, den scenen är viktig men måste inte upprepas i varje film. Fanns såklart småmoment som var konstiga, t.ex. sexiga aunt May, men inget som förstörde filmen i sin helhet.
ToddDowney (Anmäl)   10:35 16/8
Enda gången då Spider-Man är spelad av någon som ser ut och är nära i åldern till high school. Och de är just de filmen tar sin till fördel och gör de till en high school film mer än en superhjälte film, och för att få in Spider-Man i ett redan etablerat universum så var de ett nödvändigt steg. Michael Keaton tror jag är född till att spela Vulture. Och man får känna lite sympati för honom, dessutom så har Spider-Man och Vulture en väldigt annorlunda konfrontation som fungerar som något makt spel mellan dem båda. Enda som gör att filmen inte räcker upp till en 5:a är hur de hanterar The Shocker. Men utöver de så är filmen stabil med mycket humor och en lagom mängd action blandat med en high school komedi. Ett av MCU's starkaste än så länge!
ulpe01 (Anmäl)   00:27 12/8
Levde upp till rätt höga förväntningar. Lagom lite Iron Man och perfekt mängd Michael Keaton. Skönt att slippa origin storyn, och hoppa rakt in i det roliga. Kul med någon överraskning här och där.
best_jeppe (Anmäl)   00:31 4/8
Helt klart en av de bättre MCU-filmerna. Ganska underhållande och från vad jag har förstått så är Spiderman som han framställs i denna film den version som även är i serietidningarna. Tycker att Holland funkar riktigt bra i huvudrollen. Samtidigt så är det en Marvel-film enligt recept då den känns väldigt likartat i stil, foto osv jämfört med andra MCU-filmer vilket gör att det saknas en del charm. Sen så tycker jag personligen, även om detta är trogen till serietidningen, att det är mycket coolare med organisk spindelväv istället för att han måste använda en apparat för att göra det. Stabil 3a.
Barneyk (Anmäl)   23:35 26/7
Jag var lite osäker på vad jag hade att vänta mig med den här och ganska snabbt blir det tydligt att det framförallt är en high-school komedi och det funkar otroligt bra. Att Peter Parker verkligen är en lite töntig och awkward 15-åring som inte alls är så mogen som han tror han är funkar så otroligt bra i samspel med hans superkrafter och relation med Tony Stark. Han drömmer om någonting större och att vara någon och balansen mellan det och en altruistisk empati i att vilja hjälpa andra är välbalanserad och Peter Parker känns verkligen som en riktig person på ett sätt som är ovanligt. Mångfacetterad skurk, att konsekvenser får ta stor plats osv är många saker som lyfter filmen till en fyra. Är lite platt i vissa delar, t.ex. romansen i sig, men den har aspekter som sticker ut ändå. Mycket bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Spider-Man: Homecoming