Spider-Man: Homecoming

Originaltitel: Spider-Man: Homecoming
Regissör:Jon Watts
Utgivningsår:2017

Om Spider-Man: Homecoming:

Fortfarande exalterad över sin upplevelse med the Avengers återvänder Peter hem till sin moster May, under sin mentor Tony Starks uppsikt. Han försöker återuppta sina dagliga rutiner, men kan inte riktigt släppa tanken på att få uträtta nya hjältedåd. När superskurken Vulture dyker upp får han chansen - samtidigt som allt han håller kärt plötsligt befinner sig i stor fara.

Titel: The Amazing Spider-Man
Regissör: Scott Derrickson
År: 2016
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Doctor Strange

Tom Holland (III), Michael Keaton, Robert Downey Jr, Marisa Tomei, Jon Favreau, Zendaya, Donald Glover, Jacob Batalon, Laura Harrier, Tony Revolori, Bokeem Woodbine, Tyne Daly, Abraham Attah, Hannibal Buress, Kenneth Choi, Martin Starr, Selenis Leyva

Jon Watts, Jonathan M Goldstein, John Francis Daley, Christopher Ford, Chris McKenna, Erik Sommers

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Recension Spider-Man: Homecoming

- August Dellert sätter betyg 4 och skriver:
Jag kan förstå att många säkert blir förvirrade när dem ser postern till den nya filmen om Spindelmannen. Varför har det gjorts ännu en ny version av denna klassiska superhjälte? Svaret är komplicerat men summan av kardemumman är att Disney-ägda filmstudion Marvel Studios har fått hyra Spindelmannen-licensen från Sony Pictures så att Spindelmannen äntligen kan få "komma hem" till filmstudion där...

Recension av Spider-Man: Homecoming - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, Superhjältar
Diskussioner om Spider-Man: Homecoming  (0 diskussioner)
Kommentarer om Spider-Man: Homecoming (55 st)
widez (Anmäl)   11:56 22/2
Bra tempo i handling och dialoger. Bra karaktärer överlag. Gillade denna högstadieversion av Spider-Man! Jag vill dock definitivt se en mer formidabel skurk i uppföljaren.
Zok (Anmäl)   22:23 28/1
Helt klart en bra spindelmannen, som också klarar sig bra med sin lättsammare del, vilket jag många gånger inte faller för. Spännande att se kommande filmer.
arruba (Anmäl)   16:16 25/1
Tycker egentligen ingen av alla spindelmanfilmer som kommit är dålig, kvalitén är hög på både spidey och hans antagonister. Denna leverera och jag lämnar bion nöjd och glad.
ekman (Anmäl)   00:05 25/1
Efter gästspelet i Civil War hade jag höga förväntingar på den här filmen, men måste tyvärr säga att jag har svårt att förstå varför alla gillar den. I en och en halv timme är filmen en stor och ganska pinsam gäspning. Sedan släpper det lite, och tack vare det riktigt hyfsade slutet drar den sig upp till en svag trea. Totalt sett bättre än Garfield-filmerna, men sämre än hela Raimis trilogi.
Johjt (Anmäl)   13:21 13/1
Keaton är höjdpunkten i filmen. Spider-Man är lite för vek och tramsig tyvärr, hade gärna sett han lite mer tuff och med spydiga kommentarer son karaktären ska vara. Tyvärr så försvinner Shocker helt, synd på en så pass bra skurk egentligen. Men overall en svag 4a. Lite skärpning till nästa film och en elakare skurk. Typ.. Venom eller Carnage. Eller båda.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Spider-Man: Homecoming
Se filmen