Betyg idag: 1 016 Besökare idag: 4 686

Originaltitel: Spider-Man: Homecoming
Regissör:Jon Watts
Utgivningsår:2017

Om Spider-Man: Homecoming:

En ung Peter Parker lär sig att hantera sin nyfunna identitet som den nätsvingande superhjälten Spider-Man.

Titel: Black Mirror - Nosedive
Originaltitel: A Band Called Death
Regissör: Mark Christopher Covino, Jeff Howlett
År: 2012
A Band Called Death

Tom Holland (III), Michael Keaton, Laura Harrier, Jacob Batalon, Robert Downey Jr, Jon Favreau, Marisa Tomei, Tony Revolori, Zendaya, Donald Glover, Bokeem Woodbine, Logan Marshall-Green, Michael Chernus, Michael Mando, Martin Starr, Hannibal Buress

Jon Watts, Jonathan Goldstein, John Francis Daley, Christopher Ford, Chris McKenna, Erik Sommers

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Recension Spider-Man: Homecoming

- August Dellert sätter betyg 4 och skriver:
Jag kan förstå att många säkert blir förvirrade när dem ser postern till den nya filmen om Spindelmannen. Varför har det gjorts ännu en ny version av denna klassiska superhjälte? Svaret är komplicerat men summan av kardemumman är att Disney-ägda filmstudion Marvel Studios har fått hyra Spindelmannen-licensen från Sony Pictures så att Spindelmannen äntligen kan få "komma hem" till filmstudion där...

Recension av Spider-Man: Homecoming - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, Superhjältar
Diskussioner om Spider-Man: Homecoming  (0 diskussioner)
Kommentarer om Spider-Man: Homecoming (27 st)
Barneyk (Anmäl)   23:35 26/7
Jag var lite osäker på vad jag hade att vänta mig med den här och ganska snabbt blir det tydligt att det framförallt är en high-school komedi och det funkar otroligt bra. Att Peter Parker verkligen är en lite töntig och awkward 15-åring som inte alls är så mogen som han tror han är funkar så otroligt bra i samspel med hans superkrafter och relation med Tony Stark. Han drömmer om någonting större och att vara någon och balansen mellan det och en altruistisk empati i att vilja hjälpa andra är välbalanserad och Peter Parker känns verkligen som en riktig person på ett sätt som är ovanligt. Mångfacetterad skurk, att konsekvenser får ta stor plats osv är många saker som lyfter filmen till en fyra. Är lite platt i vissa delar, t.ex. romansen i sig, men den har aspekter som sticker ut ändå. Mycket bra.
Mortiis (Anmäl)   11:20 25/7
Äntligen en riktigt bra Spidermanfilm! Visst finns det vissa irritationsmoment (t.ex. produktplaceringen från Audi) men på det stora hela är detta en riktigt fin behandling av min barndoms favorithjälte, Tom Holland är verkligen klockren i rollen. Fenomenal insats av Keaton också, och jag vet inte exakt hur men på något symboliskt vis är det intressant att han spelade Birdman och sedan Vulture. Jag är mycket mer taggad för filmerna om Sinister Six och Venom nu.
vonadel (Anmäl)   04:10 25/7
Lite kluven till Spiddes inträde i MCU. Samtidigt som det kan vara räddningen för karaktären, vill jag inte det ska bli för mycket Avengers över det hela. Tycker ändå den är bra. Holland gör bra ifrån sig. Slår dock inte good ol' Tobey från de första filmerna. Gillade slutet. 7/10
RichardEk (Anmäl)   00:47 25/7
Här finns en del underhållande scener och även dialogen är uppfriskande uppkäftig, åtminstone delvis. På det hela är det dock en standardsuperhjältefilm där vi har sett det allra mest förr. Den strida strömmen av filmen inom denna genre gör dock att det som fungerade under de tidigare åren inte röjer mycket uppmärksamhet nu, inte ens ett tekniskt felfritt handlag.
the Feber (Anmäl)   00:44 24/7
Fullt ös med glimten i ögat! Godkänt för Tom Holland och med beröm godkänt till Michael Keaton! En av Marvels bättre skildrade antagonister. Storyn är dock inget speciellt och Peter Parker är stundtals lite väl fjantig. Finns väldigt mycket att bygga vidare på.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Spider-Man: Homecoming