Spider-Man: Homecoming

Originaltitel: Spider-Man: Homecoming
Regissör:Jon Watts
Utgivningsår:2017

Om Spider-Man: Homecoming:

Fortfarande exalterad över sin upplevelse med the Avengers återvänder Peter hem till sin moster May, under sin mentor Tony Starks uppsikt. Han försöker återuppta sina dagliga rutiner, men kan inte riktigt släppa tanken på att få uträtta nya hjältedåd. När superskurken Vulture dyker upp får han chansen - samtidigt som allt han håller kärt plötsligt befinner sig i stor fara.

Titel: Spider-Man
Regissör: Peyton Reed
År: 2015
Genre: Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction
Ant-Man

Tom Holland (III), Michael Keaton, Robert Downey Jr, Marisa Tomei, Jon Favreau, Zendaya, Donald Glover, Jacob Batalon, Laura Harrier, Tony Revolori, Bokeem Woodbine, Tyne Daly, Abraham Attah, Hannibal Buress, Kenneth Choi, Martin Starr, Selenis Leyva

Jon Watts, Jonathan M Goldstein, John Francis Daley, Christopher Ford, Chris McKenna, Erik Sommers

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Recension Spider-Man: Homecoming

- August Dellert sätter betyg 4 och skriver:
Jag kan förstå att många säkert blir förvirrade när dem ser postern till den nya filmen om Spindelmannen. Varför har det gjorts ännu en ny version av denna klassiska superhjälte? Svaret är komplicerat men summan av kardemumman är att Disney-ägda filmstudion Marvel Studios har fått hyra Spindelmannen-licensen från Sony Pictures så att Spindelmannen äntligen kan få "komma hem" till filmstudion där...

Recension av Spider-Man: Homecoming - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Spider-Man: Homecoming  (0 diskussioner)
Kommentarer om Spider-Man: Homecoming (62 st)
jingoo (Anmäl)   17:14 22/4
Marvel fortsätter spotta ut helt ok filmer men inte så mycket mer. Peter Parkers jobbiga kompis var en riktigt dåligt skriven stereotyp.
Robkiller (Anmäl)   20:41 5/4
Rätt fjantig version av spindelmannen som inte direkt tillför något alls. Humorn är ännu uslare än i "Amazing" filmerna där den redan var kass. Det är för barnvänligt och handlingen är usel.
dafreakish (Anmäl)   00:28 31/3
Denna "reboot" på Spider-Man hade jag många frågetecken kring. Det största var varför? Varför gör man ännu en film om den kanske fjantigaste av Marvels hjältar? Anledningen, förutom pengar, är att man nu äntligen har hittat rätt ton. Maguire fungerade bra, men Holland är utmärkt. Charmig, valpig och utmärkt som den oerfarna spindelpojken. Filmen görs med en klackspark och för en gångs skull blir jag rätt förtjust. Det är inte överdrivet, alldeles för storskaligt eller överdådigt. Filmen prickar rätt ton och det ska bli intressant att se hur det fortsätter. Äntligen gillar även jag denna pojkvasker. Den får en trea men är väldigt nära en fyra.
Supernaut (Anmäl)   19:11 23/3
Bästa spindelmannenfilmen än så länge! Fångade känslan från min barndoms serietidningar riktigt bra och släpper oket av ännu en skapelseberättelse.
Björkman (Anmäl)   21:26 10/3
Habil reboot. Jag är fortfarande lite småbitter över att man inte gjorde en tredje The Amazing Spider-Man, men det är som det är och Holland är helt okej i rollen än så länge. Och alltid gött när man i superhjälteuniversumet får in andra karaktärer med "rätt" skådespelare också, som Iron Man/Downey Jr exempelvis i detta fall. Storyn har lite små twistar här och var som gör den intressant. Det hela lovar gott för framtida filmer!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Spider-Man: Homecoming
Se filmen