Spider-Man: Into the Spider-Verse

Originaltitel: Spider-Man: Into the Spider-Verse
Regissör:Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman
Utgivningsår:2018

Om Spider-Man: Into the Spider-Verse:

Miles Morales är en 13-åring från Broooklyn och en Spider-Man olik alla andra vi någonsin sett tidigare. Han är en klipsk tonåring som gillar att hänga med sina vänner och vara som barn i den åldern är mest. Men vad hans vänner inte vet är att Miles också lär sig att omfamna ett helt nytt och oväntat liv som den helt nye Spider-Man!

Shameik Moore (röst), Jake M Johnson (röst), Hailee Steinfeld (röst), Mahershala Ali (röst), Brian Tyree Henry (röst), Lily Tomlin (röst), Luna Lauren Velez (röst), Zoë Kravitz (röst), John Mulaney (röst), Kimiko Glenn (röst), Nicolas Cage (röst)

Phil Lord, Sara Pichelli

Animerad, Familjefilm, Action, Äventyr, Science Fiction

Diskussioner om Spider-Man: Into the Spider-Verse  (0 diskussioner)
Kommentarer om Spider-Man: Into the Spider-Verse (11 st)
Benisakura (Anmäl)   08:25 12/3
Tyckte den blev lite för mycket med alla karaktärer men ändå småtrevlig som helhet.
Supernaut (Anmäl)   10:47 11/3
Svårt att vara objektiv då jag växte upp på Spindelmannen, men jag gillade verkligen filmen. Kanske bästa Spindelmannenfilmen som gjorts. Trots att jag inte brukar vara så förtjust i animerad film så störde det mig inte alls, tvärtom utnyttjade de formen för att göra saker som inte hade funkat lika bra i en spelfilm. Underhållande, hjärtvärmande och spännande.
ShenLong (Anmäl)   11:47 24/2
Den bästa superhjältefilmen so far. Otroligt snygg och spännande animation. Kändes inte rörig som många andra animerad action kan kännas. Rolig och charmig dessutom.
foppa99 (Anmäl)   22:22 20/2
halleluja! filmen är som serietidningen, de har lyckats fånga essensen, hjärtat o komiken. jag tror Stan Lee älskade denna
fridenpaden (Anmäl)   26/12 2018
Intressant och ganska intellektuellt krävande för biopubliken som i mitt fall mestadels bestod av barn. Själv är jag långt ifrån barn och blev både överraskad och irriterad av att jag inte insåg att filmen var dubbad till svenska. I så fall hade jag nog väntat att se filmen - egentligen inte på grund av svenskan i sig utan att talet ibland försvann i bullret från filmens originalljud. Många gånger är det svårt att se biofilmer i 2D när biografen bara visar spektakelfilmer i 3D. Denna gång var det tvärt om. Efter att ha läst recensioner så visste jag att 2D-versionen hade problem med en del konturer på saker i för- och bakgrund, kvarlämningar från 3D-versionen. Självklart satt jag och uppmärksammade detta under filmens gång då min biograf (Rio, Eskilstuna) inte visade filmen i 3D - eller på engelska. Mindre problem, kanske. En underhållande film som jag klart ska se om på engelska när möjligheten ges.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Spider-Man: Into the Spider-Verse