Spindelkvinnans kyss

Originaltitel: Kiss of the Spider Woman
Regissör:Hector Babenco
Utgivningsår:1985

Om Spindelkvinnans kyss:

Två fångar delar cell i ett brasilianskt fängelse. Den homosexuelle berättar fantastiska filmhistorier medan den andre försöker hålla sig till den politiska verklighet som fängslat honom.

Titel: Wit
Originaltitel: Norma Rae
Regissör: Martin Ritt
År: 1979
Norma Rae

William Hurt, Raul Julia, Sonia Braga, José Lewgoy, Milton Gonçalves, Míriam Pires, Nuno Leal Maia, Fernando Torres, Patricio Bisso, Herson Capri

Leonard Schrader

Drama

Brasilien, USA
Diskussioner om Spindelkvinnans kyss  (0 diskussioner)
Kommentarer om Spindelkvinnans kyss (22 st)
KyLLo (Anmäl)   6/11 2018
Jag tycker om fängelsemiljön. Cellen ser kall och hård ut, men är ändå oväntat välutrustad och rymlig. Skådespelarna är bra och jag kommer inte ifrån att "den homosexuelle" liknar Lotta på Bråkmakargatan i början. Men handlingen är osammanhållen och amatörmässig. Den ena stunden långsam och tråkig teater, den andra fartfylld spänning i Bourne-anda (bäst i filmen). Sedan en totalt misslyckad upplösning på det.
sirkurt (Anmäl)   14/6 2018
Vacker, välgjord och fascinerande film med fantastiskt skådespeleri som jag gärna ser igen.
92axha10 (Anmäl)   23/9 2017
En film som stannar i minnet
O´Reilly (Anmäl)   21/9 2016
Kemin mellan Hurt och Julia är guld.
Raimo_1985 (Anmäl)   1/9 2016
En femma till film! Bland det bästa jag sett på mycket länge och jag motiverar det med det utsökta skådespeleriet från båda fångarna, även om jag tycker Raul Julia spelar ännu bättre än William Hurt. I övrigt bidrar den klaustrofobiska stämningen till att jag känner att jag är med om något stort framför tv:n.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Spindelkvinnans kyss