Spionen

Originaltitel: Spione
Regissör:Fritz Lang
Utgivningsår:1928

Om Spionen:

Kärlekshistoria i agentmiljö. Agent 326 blir kär i en kvinnlig spion, Sonja, som tillhör motståndarsidan.

Titel: The Lodger
År: 1952
Genre: Drama, Kriminalare, Romantik
Möte under stjärnorna
Titel: Kvinnan i fönstret
Originaltitel: The Woman in the Window
Regissör: Fritz Lang
År: 1944
Genre: Thriller, Film-Noir
Kvinnan i fönstret

Rudolf Klein-Rogge, Gerda Maurus, Lien Deyers, Louis Ralph, Craighall Sherry, Willy Fritsch

Fritz Lang, Thea von Harbou

Thriller, Stumfilm

Spies

Tyskland
Diskussioner om Spionen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Spionen (13 st)
hsimpson (Anmäl)   17:26 20/4
Öppnar lite svagare med trams och brutalt överspel, men hämtar sig väldigt snabbt. Stundtals lite rörig, men också ruskigt spännande, välklippt, och överlag välspelad. Inte den starkaste femman, men jag tycker nog att den ska ha det betyget ändå. Bra jobbat, Lang!
jingoo (Anmäl)   13/12 2014
Lågbudget Fritz Lang, men bra stämning. Lite utdragen och med en ganska virrig intrig, men filmen lyfts av att scenerna är så bra i sig själva. Gerda Maurus har en grym karisma. Den här filmen finns nu i HD utgiven av MoC.
precineadd (Anmäl)   16/1 2013
För lång, och intrigen är lika snurrig som handlingen är tunn, men det finns väldigt mycket att gotta sig i här som tidigare kommentarer påpekat. Rudolf Klein-Rogge var en aktör som verkligen aldrig tröttnade.
V70 (Anmäl)   6/1 2013
Lite oväntat action-späckad rulle. En Bond-film innan 007 var påtänkt. Uppenbart förlagan för de flesta Bond-karaktärer jag har sett i alla fall, skurkar som hjältar, "Bond-brudar" och välsmorda brottsorganisationer med fantastiska personella och materiella resurser. Jag gillade den rullstolsbundne skurkens manöverpanel och informationspanelen på väggen. En sån skulle man ha så man kunde hålla koll på läget.
Astrojacob (Anmäl)   6/11 2010
Fritz Lang med en "mellanfilm" som ändå imponerar. Krånglig och långsam och det tar sin tid men sluthalvtimman värd en Femma även om "Der Spieler" är snäppet bättre totalt sett.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Spionen