Spioner och passioner

Originaltitel: History Is Made at Night
Regissör:Ilkka Järvi-Laturi
Utgivningsår:1999

Om Spioner och passioner:

Harry är en erfaren CIA-agent som lever under sin nya täckmantel som ägare av jazzklubben Moving Planet i Helsingfors. I Helsingfors befinner sig även Natasha, en ung och ambitiös agent för SVR (f.d. KGB). Hennes senaste uppdrag för SVR är att spionera på CIA-agenten Harry. Uppdraget går bra sånär som på en liten detalj, De två inleder en passionerad kärleksaffär, något som kan vara komplicerat för vilket par som helst, men som kan få närmast katastrofala följder om den ena är spion för väst och den andra för öst.

Irène Jacob, Bill Pullman, Udo Kier, Bruno Kirby, Glenn Plummer, Féodor Atkine, André Oumansky

Patrick Amos, Jean-Pierre Gorin

Romantik

Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Finland
Diskussioner om Spioner och passioner  (0 diskussioner)
Kommentarer om Spioner och passioner (2 st)
Waldo Trumbull (Anmäl)   25/12 2012
En hyfsat usel actionkomedi med ett riktigt tunt manus och inte särskilt övertygande skådespelarprestationer.
Fantasy-man (Anmäl)   17/10 2005
En riktigt fin film =)