2.4

Spirited

En musikalisk komediversion av Charles Dickens historia om en girig misantrop som får sig en magisk resa.

Originaltitel Spirited
Regissör Sean Anders
Manus Sean Anders, John Morris
Genre Komedi, Familjefilm, Musikal
Skådespelare Will Ferrell, Ryan Reynolds, Octavia Spencer, Patrick Page, Sunita Mani, Loren G. Woods, Tracy Morgan, Joe Tippett, Marlow Barkley, Aimee Carrero

vonadel
2022-12-29
Ännu en gång får vi se en version Dickens klassiska julsaga. Har alltid gillat den dock. Här blir det ju i en ganska annorlunda tappning. Dels är det en musikal, dels är storyn ganska twistad. Funkar det då? Ja, i stora drag tycker jag nog det, men tror nog ändå att jag skulle föredragit den utan musikalinslaget, även om en del nummer är bra. Stark 3:a. 7/10
Commandante
2022-12-28
För lite riktig komedi och för mycket slisk. Ingen av huvudrollsinnehavarna sjunger tillräckligt bra för en riktig musikal.
HerrNenne
2022-12-01
Helt okej, men lite väl hektisk, för många skämt och alldeles för många låtar. Hade varit bättre om den inte var en musikal. Will Ferrell och Ryan Reynolds är alltid sevärda och här finns det gott om starka namn runt om dem också.