Splatter University

Originaltitel: Splatter University
Regissör:Richard W Haines
Utgivningsår:1984

Om Splatter University:

En patient på ett mentalsjukhus lyckas rymma, och har ihjäl en vårdare och en lärare under tiden han tar sig till stans college. När nästa termin börjar får lärarens ersättare och en grupp studenter försöka överlista mördaren en ny mordväg sveper över området.

Titel: Slumber Party Massacre III
Originaltitel: Slumber Party Massacre III
Regissör: Sally Mattison
År: 1990
Genre: Skräck
Slumber Party Massacre III

Francine Forbes, Ric Randig, Dick Biel, Kathy LaCommare, Laura Gold, Denise Texeira

Michael Cunningham, Richard W Haines, John Elias Michalakis

Skräck

Med i listor: Slasher-filmer från 80-talet
Diskussioner om Splatter University  (0 diskussioner)
Kommentarer om Splatter University (3 st)
Bumbi78 (Anmäl)   00:15 20/6
Några blodiga mord och lite efterpubertal skolmiljö och plötsligt har man en slasher. Banal och billig och inte särskilt upplyftande, men som slasherfantast ska den ju ses.
ziferN (Anmäl)   9/2 2014
Hela filmen är riktigt amatörmässig, och med tanke att hela filmen i sig känns mer som ett skolprojekt än en film från Troma. Dessutom så inser man samtidigt som man tittar på filmen hur mycket arbete det krävs för att göra en film, även för medelmåttig film. Utan detta är riktigt slapp filmskapande, om filmen ens förtjänar det begreppet. Men filmen försöker inte heller ens så man får ta filmen för vad det är.
peterclash (Anmäl)   15/10 2006
Det går att se filmen, som ett försök till splatterrulle, men den blir inte riktigt det. Inte heller känner man igen det som är typiskt för andra Tromaflimer, humorn. Men den är inte helt värdelös, en stark etta.