Spökslottet

Originaltitel: The Haunted Palace
Regissör:Roger Corman
Utgivningsår:1963

Om Spökslottet:

En man och hans fru kommer till en liten by för att undersöka ett slott mannen ärvt. Det visar sig att den förre ägaren hade kontakter med djävulen och blev bränd på bål av byinvånarna. När skall han komma att utkräva sin hämnd?

Titel: The Dunwich Horror
År: 1995
Genre: Skräck
Castle Freak
Titel: Dö, monster, dö!
Originaltitel: Die, Monster, Die!
Regissör: Daniel Haller
År: 1965
Genre: Skräck, Science Fiction, Mysterium
Dö, monster, dö!

Vincent Price, Debra Paget, Frank Maxwell, Lon Chaney Jr, Leo Gordon, Elisha Cook Jr, John Dierkes, Cathie Merchant, Milton Parsons

Charles Beaumont

Skräck

Skri av Fasa, Edgar Allan Poe's The Haunted Palace, The Haunted Village

Med i listor: Edgar Allan Poe, H P Lovecraft
Diskussioner om Spökslottet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Spökslottet (30 st)
jingoo (Anmäl)   15/3 2015
Börjar bra, med ett mysigt upplägg baserat på Lovecraft. Tyvärr känns storyn tunn och utdragen och i andra halvan av filmen räcker stämningen inte riktigt till för att förbise detta.
BrutusBeefcake (Anmäl)   28/7 2014
Milöen och stämningen är där, med ett riktigt fint slott med hemliga gångar och massor av spindelväv men i övrigt händer ju knappt någonting och helt plötsligt är det slut trots att någon spänning aldrig infördes. Price var ju givetvis kanon dock. (6-/15)
ilBrutto (Anmäl)   26/4 2014
Denna film överlever helt på sin stämning, den smygande dimman och de fina kulisserna.
Grillo (Anmäl)   30/8 2012
Ganska tråkig och händelselös, även om stämningen är där. Oväntat bra och stämningsfullt soundtrack. Antagligen sämst bland Cormans Poe-filmer hittills, om denna nu kan klassas som en sådan.
idd (Anmäl)   29/8 2012
Fantastisk stämning som vanligt men kombinationen corman/price brukar bli bättre..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Spökslottet