Spy Game

Originaltitel: Spy Game
Regissör:Tony Scott
Utgivningsår:2001

Om Spy Game:

Året är 1991. Nathan Muir, en ärrad veteran inom CIA, skall just gå i pension, när han får veta att den yngre kollegan Tom "Boy Scout" Bishop fängslats i Peking, anklagad för spioneri. En gång i tiden handplockades Bishop av Muir i Vietnam och blev snart en av CIA:s skickligaste agenter. En händelse i Beirut för några år sedan ledde till att deras vägar skildes åt. Meddelandet från Kina att Bishop skall avrättas inom 24 timmar, kommer som en chock för alla på CIA:s högkvarter. Men av fruktan för en internationell konflikt, bestämmer sig ledningen för att lämna Bishop åt sitt öde. Nathan Muir är emellertid av en helt annan uppfattning.
Se filmen på CDON

Regissör: Ridley Scott
År: 2008
Genre: Drama, Action, Thriller
Body of Lies

Robert Redford, Brad Pitt, Catherine McCormack, Marianne Jean-Baptiste, Stephen Dillane, Larry Bryggman, Matthew Marsh, Todd Boyce, David Hemmings, Benedict Wong, Omid Djalili, Charlotte Rampling

David Arata, Michael Frost Beckner

Drama, Action, Thriller

USA, Tyskland, Japan, Frankrike
Diskussioner om Spy Game  (0 diskussioner)
Kommentarer om Spy Game (323 st)
Sillion (Anmäl)   06:17 17/8
Fortfarande en av filmhistoriens bästa filmer och Redfords bästa
andybrando (Anmäl)   22/1 2018
Redford är i fin form och fungerar bra ihop med Pitt, men det blir inget tryck i historien och Scotts bildfyrverkerier räcker inte som kompensation. Återblickarna blir till slut tröttsamma.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
booooring
NoWireHangers (Anmäl)   5/2 2017
En tämligen segdragen historia som inte kändes särskilt intressant.
annihilat0r (Anmäl)   12/1 2017
"Spy Game" upplevde jag som en relativt sevärd rulle. Det kändes att den är från en annan tid, vilket skapade en nostalgisk känsla – trots att jag aldrig tidigare bevittnat den. Mysigt rakt på; inte så mycket krusiduller.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Spy Game