Betyg idag: 1 047 Besökare idag: 4 824

Regissör:Joel Schumacher
Utgivningsår:1985
Antal betyg:1978 betyg

Om St. Elmo's Fire:

Sju vänner som alla just har gått ut college ska ut i den "riktiga världen", där de konfronteras med sånt som karriärer och plikter. Leslie och Alec försöker förtvivlat att rädda resterna av sitt förhållande. Wendy, en blyg jungfru, döljer sin förälskelse i Billy, som är en motsträvig far och äkta man som fortfarande söker nya mål. Kevin är en cynisk författare som föraktar kärleken, tills han upptäcker att han är förälskad i sin bästa väns tjej. Kirbo studerar jurudik och är besatt av en äldre kvinna.Den vackra, neurotiska Jules ger ett skarpt porträtt av att leva livet i full fart. I tryggheten på St. Elmos, deras lokala "inneställe" beskyddar, bedrar och älskar de varandra, som bara bästa vänner kan.

Titel: Some Kind of Wonderful
Regissör: Donald Petrie
År: 1988
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Tre tjejer

Emilio Estevez, Rob Lowe, Andrew McCarthy, Demi Moore, Judd Nelson, Ally Sheedy, Mare Winningham, Martin Balsam, Andie MacDowell, Joyce Van Patten, Jenny Wright, Blake Clark, Gina Hecht, Anna Maria Horsford, Jon Cutler, Matthew Laurance

Carl Kurlander, Joel Schumacher

Drama, Komedi, Romantik

Med i listor: Shahins high school/college-filmer
Diskussioner om St. Elmo's Fire  (0 diskussioner)
Kommentarer om St. Elmo's Fire (89 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Raimo_1985 (Anmäl)   27/9 2017
Tråkig film med töntiga ungdomar som försöker vara vuxna och coola. Inte så bra.
Bumbi78 (Anmäl)   14/7 2017
En riktig skitfilm med 80-talets bratpack. Självupptagna karaktärer som i stort sett inte får något vettigt gjort mer än att jävlas med andra. Men bortom det är det en underhållande skitfilm med musiken, färgerna och såklart atmosfären från det årtionde jag avgudar.
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/10 2016
Bra skådespelare. Skitdålig film.
haajen (Anmäl)   31/10 2014
Långt ifrån någon helgjuten film och framförallt mot slutet blir det riktigt dåligt. Trots detta så underhålls jag av dess kitschfaktor och Winningham och några till skäms inte för sig. Skräp men rätt kul sådant.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till St. Elmo's Fire