Stående Ska Du Dö

Originaltitel: La Vittima Designata
Regissör:Maurizio Lucidi
Utgivningsår:1971

Om Stående Ska Du Dö:

En dekadent greve/hippie lurar en playboy-designer att de ska mörda varandras släktingar. Greven vill ha sin bror ur världen och tror även att designern vill ha livet ur sin fru som han hatar. Greven mördar frun och designern blir huvudmisstänkt i brottsutredningen. Greven kan ge honom ett alibi, men priset blir dyrt.. mord!

Titel: Släng morsan av tåget
Originaltitel: Throw Momma From the Train
Regissör: Danny DeVito
År: 1987
Genre: Komedi, Kriminalare
Släng morsan av tåget
Titel: Once You Kiss a Stranger...
Originaltitel: Once You Kiss a Stranger...
Regissör: Robert Sparr
År: 1969
Genre: Thriller
Once You Kiss a Stranger...
Titel: Främlingar på tåg
Originaltitel: Strangers on a Train
Regissör: Alfred Hitchcock
År: 1951
Genre: Kriminalare, Romantik, Thriller, Mysterium, Film-Noir
Främlingar på tåg

Tomas Milian, Pierre Clémenti, Katia Christine, Marisa Bartoli, Alessandra Cardini, Luigi Casellato

Augusto Caminito, Fulvio Gicca Palli, Aldo Lado, Maurizio Lucidi, Antonio Troiso

Thriller

Slam Out, The Designated Victim

Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Stående Ska Du Dö  (0 diskussioner)
Kommentarer om Stående Ska Du Dö (5 st)
Ondskapt (Anmäl)   29/7 2013
Stabil giallo som inte alltid bjussar på originalitet, men som tar igen det på väl använda tricks och bra musik/snygga miljöer. Milian är ju som alltid en fröjd att skåda, och att se en flamboyant hippiegreve slår sällan fel det heller.
ulke666 (Anmäl)   22/5 2012
Fräsig variant av "Främlingar på tåg". Filmen blir aldrig tråkig och spänningen finns där hela tiden. Hippiegreven är en cool karaktär.
Sture Stenhög (Anmäl)   13/4 2012
En film där det mesta är ganska okej, men det finns inget som riktigt drar upp den ur mediokritetens träsk. Att nån film skulle lyckas förvalta den här historiens potential hade jag nog redan i förväg givit upp hoppet om, och även om det fanns vissa tendenser här, så blir storyn aldrig överdrivet intressant. Det konstiga är ju att man här har en huvudperson som är lite av ett svin, men istället för att gå hela vägen och göra det hela intressant, så backar man efter halva filmen och försöker istället framställa honom som en kille som är värd att hållas på. Han är dock inte värd att hålla på, och det är nog filmens största problem. Pierre Clémenti är bra ska sägas, men allt känns så avslaget, mer än en ganska stark tvåa kan det inte bli
Morayeel (Anmäl)   4/12 2008
Och då tänker jag inte på den fruktansvärda tema-hippielåten, utan stråkarna...
Morayeel (Anmäl)   4/12 2008
Tomas Milian och Pierre Clémenti i samma film kan ju inte gå fel! Men olyckligtvis så finns det inte mycket att jobba med här för de båda underbara stjärnorna. Oengagerande historia och ganska mediokert regisserat. Musiken får ett plus.