Stake Land

Originaltitel: Stake Land
Regissör:Jim Mickle
Utgivningsår:2010

Om Stake Land:

En vampyrepidemi har drabbat världen. En tonåring slår följe med en ärrad vampyrjägare på en resa genom ett postapokalyptiskt USA och tvingas kämpa mot både blodtörstiga vampyrer och en fundamentalistisk milis som tolkar sjukdomen som Guds verk.
Se filmen på Plejmo

Regissör: John Carpenter
År: 1998
Genre: Action, Thriller, Skräck
Vampires

Connor Paolo, Nick Damici, Danielle Harris, Kelly McGillis, Sean Nelson, Michael Cerveris, Bonnie Dennison, Gregory Jones, Traci Hovel, Marianne Hagan, Adam Scarimbolo, Larry Fessenden, Chance Kelly, Jean Brassard

Jim Mickle, Nick Damici

Drama, Skräck, Science Fiction

Diskussioner om Stake Land  (0 diskussioner)
Kommentarer om Stake Land (88 st)
martin eden (Anmäl)   9/11 2018
[rek. 3] I ärlighetens namn så känns berättelsen i denna film ganska typiskt postapokalyptisk. Filmen är klart lågbudget men sjuder av en härlig kreativitet. Jag gillar skådespelarna och regin, men filmens stora styrka är den pessimistiska tonen och attityden som vittnar om alla relationers förgänglighet. Det finns några riktigt starka scener och jag finner att man engageras i dessa karaktärers öden. Bra film!!! 3+/4-
Makta (Anmäl)   25/3 2018
Kassa skådisar tråkig story och värdelösa effekter.. BLÄ!
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
JonasM (Anmäl)   6/9 2015
Så jäkla sömnigt och oengagerande.
Andreas_ (Anmäl)   21/3 2015
Nja...en lågbudget independent rulle som vill mycket men levererar tunt, dock så är skådisarna bra för en sådan här lågbudget skräckis (som inte är det minsta läskig) men man skulle väl som bäst kunna sammanfatta denna film som en blandning mellan The Road och 28 dagar senare och konceptet är intressant och jag gillar hur vampyrerna framställs här...mer urvampyrer istället för några glittrande snorungar som ser ut att ha ramlat ut ur någon HM reklamfilm som i dom fåniga vampyrfilmerna Twilight...nej, då gillar jag faktiskt detta bättre även om det är väldigt zombie liknande vampyrer istället för dom klassiska smarta och välvårdade vampyrer som vi blivit matade med i årtionden i alla så kallade vampyrfilmer, men inte här och det gillas. Effekterna är helt okej oxå för en independentfilm men det som inte gillas är alla brister i logiken och i detaljerna som sänker filmen ganska rejält för även om man ska göra lågbudget så behöver man inte sänka logiken och låta massa plot holes passera genom manuset in i filmen, men detta duger gott om man inte har något annat bättre att se och regissören har potential att bara bli bättre, så det ska bli intressant att se kommande filmer av honom där han får jobba med bättre budget. Betyget blir en mycket stark 2:a trots allt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Stake Land