Helan & Halvan

Originaltitel: Stan & Ollie
Regissör:Jon S Baird
Utgivningsår:2018

Om Helan & Halvan:

En av världens kändaste komediduor, Stan Laurel och Oliver Hardy, försöker återuppliva sina filmkarriärer med en teaterturné genom efterkrigstidens Storbritannien.

Steve Coogan, John C Reilly, Shirley Henderson, Nina Arianda, Rufus Jones, Danny Huston, Joseph Balderrama, John Henshaw, Tapiwa Mugweni, Keith MacPherson, Stewart Alexander, Stephanie Hyam

Jeff Pope

Drama, Komedi, Biografi

Stan and Ollie

USA, Storbritannien, Kanada
Diskussioner om Helan & Halvan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Helan & Halvan (12 st)
Barneyk (Anmäl)   10:45 23/4
Mycket bra skådespeleri, framförallt av Coogan, hjälper till att lyfta den här filmen. Det är en ganska intressant historia om artistskap och vänskap. Den är underhållande och snyggt berättad och den blir riktigt fin på sina ställen. Stabilstark trea!
martin eden (Anmäl)   09:33 13/4
Mycket härlig film med oväntat träffsäkra skådespelarprestationer av Coogan och Reilly, som verkligen fångar andan av radarparets dynamik och kemi. Ett smart skrivet manus som följer paret under slutet av deras karriärer med en rikt galleri av biroller. Mycket fint skådespel överlag och jag tycker att, även om filmen inte staplar biografiska fakta på varandra, att man får en mycket finstämd och komplex bild av relationen mellan dem och i relationen mellan deras fruar. Tidsandan och miljön är effektiv och filmen har en mycket raffinerad stilistisk ton som jag tilltalas mycket av. Mycket bra!!! 4.
Solidus (Anmäl)   19:42 11/4
Varm biografi med ett utsökt skådespel från både Coogan och Reilly. Dem blir ett med sina rollfigurer och det finns mycket kärlek till de riktiga Stan Laurel och Oliver Hardy. Produktionen är på A-nivå, men trots det så känner jag att något saknas. Jag sitter och myser, men jag blir tyvärr aldrig så berörd som jag hade hoppats på. Filmen är en snygg och värdig förpackning, men klen på sitt innehåll. Filmen går aldrig in på djupet över vilka Stan Laurel och Oliver Hardy var som personer.
Jannebanan (Anmäl)   16:57 7/4
Snygg och porträttlik men som helhet tyvärr ganska innehållslös.
Ms A (Anmäl)   23:45 30/3
Mycket bra film! Coogan och Reilly är suveräna och likheten likaså. Hade dock önskat att den hade varit liite roligare och börjat tidigare i deras karriär!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Helan & Halvan