Standing Still

Originaltitel: Standing Still
Regissör:Matthew Cole Weiss
Utgivningsår:2005

Om Standing Still:

Michael och Elise ska gifta sig. Deras vänner från high school och college samlas dagarna innan bröllopet i Los Angeles. Mitt i all stress dyker Michaels försupna pappa upp på tröskeln, vilket för upp förträngda minnen till ytan.
Se filmen på CDON

Titel: Människor emellan
Originaltitel: The Big Chill
Regissör: Lawrence Kasdan
År: 1983
Genre: Drama, Komedi
Människor emellan

Adam Garcia, Amy Adams, Mena Suvari, Melissa Sagemiller, Aaron Stanford, Jon Abrahams, Colin Hanks, Ethan Embry, James Van Der Beek, Lauren German, Xander Berkeley, Marnette Patterson, Roger Avary, James Duval

Matthew Perniciarno, Timm Sharp

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Standing Still  (0 diskussioner)
Kommentarer om Standing Still (8 st)
KyLLo (Anmäl)   25/9 2016
En intetsägande film om relationer till höger och vänster. Bygger mycket på att man gillar skådespelarna och för mig duger filmen bara till att ha på i bakgrunden medan jag arbetar med annat.
Scrapop (Anmäl)   27/12 2015
Jäkligt låg klass på denna rulle alltså, filmen känns onödig på något sätt. Vill man se andra filmer i denna genre så bör man välja dom istället. Känns som om att filmen aldrig lyfter på något sätt utan tragglar bara på i samma fotspår rätt igenom...
jonbo (Anmäl)   29/9 2008
Det här var ju inget vidare speciellt.
Eaa (Anmäl)   27/8 2007
Funkade riktigt bra, underhållande och tidvis kreativa dialoger, hyfsat skådespeleri och inte allt för uppenbart. Samtliga konflikter gav en känsla av pincetthantering, man kom inte på något djupare plan även om det till en början gav sken till det. men ändå en riktigt bra rom-com utan den typiska kiss-och bajshumorn. Har dock ett påpekande kring beskrivningen här till höger; Vem var den alkoholiserade skådespelaren? Van Der Beek hade knappast någon betydande roll och han gick väl inte på college med de andra.
Bomkia (Anmäl)   5/5 2007
Faktiskt helt ok rulle - kanske inget mästerverk, men relativt underhållande. 3a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Standing Still