Star Trek

Originaltitel: Star Trek
Regissör:JJ Abrams
Utgivningsår:2009

Om Star Trek:

När romulanen Nero kommer från framtiden för att hämnas mot Federationen måste rivalerna Kirk och Spock samarbeta för att hindra honom från att ödelägga deras tillvaro.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Star Trek II: The Wrath of Khan
Regissör: Nicholas Meyer
År: 1982
Star Trek II: Khans vrede

Chris Pine, Zachary Quinto, Leonard Nimoy, Eric Bana, Bruce Greenwood, Karl Urban, Zoe Saldana, Simon Pegg, John Cho, Anton Yelchin, Ben Cross, Winona Ryder, Chris Hemsworth, Jennifer Morrison, Rachel Nichols, Clifton Collins Jr, Tony Elias, Jimmy Bennett

Roberto Orci, Alex Kurtzman

Action, Äventyr, Science Fiction

Recension Star Trek

- Rollywood sätter betyg 2 och skriver:
J.J. Abrahams filmatisering av den gamla Tv-serien skiljer sig avsevärt från originalet. Chris Pine och Zachary Quinto har inte alls förmågan att gestalta sina roller på samma sätt som William Shatner och Leonard Nimoy gjorde på 60-talet. Visserligen får man ha överseende med en viss modernisering men det här blir larvigt våldsamt och rivaliserande mellan karaktärerna.

Recension av Star Trek - Läs hela!

Med i listor: Tidsresor
Diskussioner om Star Trek  (0 diskussioner)
Kommentarer om Star Trek (497 st)
Rai (Anmäl)   18/12 2017
Nä, tyvärr har aldrig var förtjust i Star Trek- filmerna eller serierna, undantag: Star trek- voyager, som jag faktiskt tycker är riktigt bra...
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Rele (Anmäl)   22/2 2017
En film med spänning och rymdkrig. Jag måste ändra betyget till en trea.
schramm (Anmäl)   3/10 2016
Börjar lite hattigt med stora tidshopp och rörig story sen, höhö, sen blir det maximalt med dumheter. Tidsresor, alternativa universum, laser, jyyyymden och pang-pang. Skönt att se att b-filmer numera är klassat som blockbusters. Annat var det på min tid... då skulle ni varit med ungdomar!
myslas (Anmäl)   23/7 2016
Inte riktigt lika uselt som jag mindes det men verkligen inte bra. Man blir trött på lens flares, explosioner och skak-kamera efter en minut.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Star Trek
Se filmen