Star Trek: Generations

Originaltitel: Star Trek: Generations
Regissör:David Carson
Utgivningsår:1994

Om Star Trek: Generations:

Sjunde Star Trek-filmen, första med TNG-gänget. Picard och hans besättning försöker stoppa Soran från att förstöra planeter.

Titel: Star Trek: Insurrection
Originaltitel: Star Trek V: The Final Frontier
Regissör: William Shatner
År: 1989
Star Trek V: Den yttersta gränsen

Patrick Stewart, Jonathan Frakes, Brent Spiner, Malcolm McDowell, William Shatner, Whoopi Goldberg, LeVar Burton, Gates McFadden, Marina Sirtis, James Doohan, Walter Koenig, Alan Ruck, Jacqueline Kim

Brannon Braga, Ronald D Moore

Action, Äventyr, Science Fiction

Star Trek Generations, Star Trek VII, Star Trek 7

Diskussioner om Star Trek: Generations  (0 diskussioner)
Kommentarer om Star Trek: Generations (81 st)
Afflicter (Anmäl)   26/12 2016
Man får lite av det mesta här och om man inte förstod det från titeln så är Generations menad att fungera som ett generationsbyte där man får lite av både det gamla och det nya. Datas känslochip hade man dock kunnat skippa.
Halofreak92swe (Anmäl)   20/12 2016
Flummigt värre. Okej övergång från gamla till nya gänget men alldeles för löjlig och seg. Aldrig gillat McDowell och Stewart känns väldigt stel här.
Solidus (Anmäl)   21/9 2016
Här finns det potential, men slutresultatet lämnar mycket kvar att önska. Nu var jag aldrig 100% insatt i filmen, men det känns oklart över vad Malcolm McDowells karaktär vill uppnå. Data vill lära sig skoja, vilket skapar mer irritation än humor och Picard avslöjar ett hemsk dödsbesked som filmen aldrig återkommer till. Detta var inledningsfilmen till Picard och hans vänner och tyvärr är det en dålig start. Tack och lov skulle det bli mycket bättre med uppföljaren: "First Contact".
slyntyg (Anmäl)   3/8 2015
Det här var helt briljant. Ett långt TNG-avsnitt som spårar ur på syra.
Zarquon (Anmäl)   25/2 2015
Stewart: Träig. Spiner: Tramsig. McDowell: Kass. Shatner: Shatner. Manus: Star Trek-klichéer. Klingonskurkar: Obligatoriskt fula, korkade, och elaka, trots att de tog ett steg mot vettiga och intressanta klingoner så sent som i föregående film. För lång: Japp. Bra: Nej.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Star Trek: Generations