Star Trek II: Khans vrede

Originaltitel: Star Trek II: The Wrath of Khan
Regissör:Nicholas Meyer
Utgivningsår:1982

Om Star Trek II: Khans vrede:

Federationens stjärnskepp U.S.S. Enterprise är ute på ett träningsuppdrag och amiral James T. Kirk tycks ha förlikat sig med tanken på att detta mycket väl kan vara hans sista uppdrag i karriären. Men Khan är tillbaka. Med hjälp av en liga genetiska övermänniskor i landsflykt har Khan, en fascinerande överlöpare från 1900-talets Jorden, anfallit rymdstationen Regula One, stulit en topphemlig uppfinning som går under namnet Project Genesis, samt tagit kontroll över ett av Federationens stjärnskepp. Nu smider han planer på att gillra en dödlig fälla för sin gamle fiende Kirk och därmed hotar hela universum att gå under!

Titel: Star Trek IV: Resan hem
Regissör: Jonathan Frakes
År: 1996
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Star Trek: First Contact

William Shatner, Leonard Nimoy, DeForest Kelley, Ricardo Montalban, James Doohan, Nichelle Nichols, Walter Koenig, George Takei, Kirstie Alley, Bibi Besch, Merritt Butrick, Paul Winfield, Ike Eisenmann

Nicholas Meyer, Jack B Sowards

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Star Trek 2

Recension Star Trek II: Khans vrede

- marfil sätter betyg 5 och skriver:
”Filmen som räddade Star Trek från sig själv” som någon sagt. Ja, efter de metafysiska och storvulna utflykterna i första filmen "Star Trek: The Motion Picture" tog man nu i del två ett steg tillbaka och bytte ut allt: manusförfattare, producent, regissör och de gjorde ett jättebra jobb: man byggde en mindre, mer intim och mänskligare historia om åldrande, kärlek och hämnd. Den genetiskt manipulerade...

Recension av Star Trek II: Khans vrede - Läs hela!

Diskussioner om Star Trek II: Khans vrede  (0 diskussioner)
Kommentarer om Star Trek II: Khans vrede (131 st)
Rai (Anmäl)   18/12 2017
Nä, tyvärr har aldrig var förtjust i Star Trek- filmerna eller serierna, undantag: Star trek- voyager, som jag faktiskt tycker är riktigt bra...
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Jogze (Anmäl)   21/2 2017
Rymddräkt med trikå, I like it..
cannibalrice (Anmäl)   20/8 2016
Justerar betyget lite efter att ha sett om filmen, i mitt minne var filmen en definitiv fyra men efter omtittningen skulle jag nog säga att en trea är mer rättvist. Nostalgibiten står ju mycket för betyget när man ska betygsätta något man såg för 10-20 år sedan.
Mat1az (Anmäl)   12/7 2016
Klart bättre än den första. Det här känns som Stark Trek på riktigt, varav den förra filmen försökte vara något annat. Kostymerna är också otroligt mycket bättre denna gång, de där halarna med manliga "camel toes" var ju riktigt vedervärdiga. Kahn känns dock inte riktigt helt 100. Blir lite konstig kontrast med Kahns gäng som består av ett pack "ökenrockare" som levt på en öde planet som sen helt plötsligt vet hur man styr ett avancerat stjärnskepp. Om inte annat så ser det väldigt komiskt ut. Speciellt Kahn som absolut alltid måste visa upp sin bringa med en och annan "nipple shot" här och där. Får bitvis lite Alien vibbar av denna. Det är ett starkt slut. Minns att jag såg denna när jag var kanske 7 år, mest på grund av att slutet etsat sig så hårt fast i mitt minne.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Star Trek II: Khans vrede