Star Trek III

Originaltitel: Star Trek III: The Search for Spock
Regissör:Leonard Nimoy
Utgivningsår:1984

Om Star Trek III:

Admiral Kirks seger över Khan, och skapandet av planeten Genesis betyder ingenting. Spock är död och McCoy håller oförklarligt på att drivas till vansinne. Men med ett överraskande besök från Spocks far, Sarek, följer ett förbluffande avslöjande: McCoy hyser Spocks levande väsen. Med två lidande vänner, varav den ena lever och den andra inte gör det, försöker Kirk hjälpa dem genom att stjäla U.S.S. Enterprise och trotsa Stjärnflottans karantän av planeten Genesis. Men klingonerna känner också till Genesis och skyndar iväg för att möta Kirk i en dödlig sammandrabbning.

Titel: Star Trek V: Den yttersta gränsen
Regissör: Jonathan Frakes
År: 1996
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Star Trek: First Contact

William Shatner, Leonard Nimoy, DeForest Kelley, James Doohan, Christopher Lloyd, Nichelle Nichols, Walter Koenig, George Takei, Mark Lenard, Merritt Butrick, Robin Curtis, Stephen Liska, John Larroquette, Scott McGinnis, James Sikking, Judith Anderson

Harve Bennett

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Star Trek III. Jakten efter Spock, Star Trek III - Spocks återkomst, Star Trek 3

Recension Star Trek III

- marfil sätter betyg 3 och skriver:
Titeln på den här filmen säger allt, och avslöjar förstås också vem det var som dog/försvann i "Star Trek II" och som nu ska återfinnas. Filmen tar vid direkt där "Star Trek II" slutade med att Enterprise far hem till jorden, svårt skadat efter striderna med Khan i föregångaren. Men väl tillbaka i rymddockan i bana runt Jorden inser Kirk att det finns en chans att återfinna Spock. Tre saker står i...

Recension av Star Trek III - Läs hela!

Diskussioner om Star Trek III  (0 diskussioner)
Kommentarer om Star Trek III (86 st)
Rai (Anmäl)   18/12 2017
Nä, tyvärr har aldrig var förtjust i Star Trek- filmerna eller serierna, undantag: Star trek- voyager, som jag faktiskt tycker är riktigt bra...
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
MaxMackan (Anmäl)   29/1 2017
Det sämsta med filmen är det faktum att den alls existerar(för att den förminskar och gör något billigt av den yttersta uppoffringen) och den märkliga moralen i filmens sista tredjedel. Men det är en spännande och film i övrigt, som känns väldigt mycket Star Trek. Besättningen som rebeller och utbrytare är filmens absoluta högmärke.
Halofreak92swe (Anmäl)   15/12 2016
Jag kan inte låta bli att jämföra Star Trek med Star Wars och det är så stor skillnad i kvalité haha. Den här filmen är nog en av de sämsta i Star Trek-serien. Långsam, småtråkig, löjligt fula effekter där man tydligt ser små misstag osv. Den nya serien med hittills 3 filmer är ju så mycket bättre, inte i klass med Star Wars dock ;)
Afflicter (Anmäl)   21/10 2016
Vulcans med läppstift... Så utomordentligt fånigt. Den här sticker inte direkt ut bland Star Trek-filmerna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Star Trek III