Star Trek: Into Darkness

Originaltitel: Star Trek Into Darkness
Regissör:JJ Abrams
Utgivningsår:2013

Om Star Trek: Into Darkness:

När besättningen på Enterprise kallas hem stöter de på en ostoppbar kraft inifrån den egna organisationen. Den har raserat flottan och allt det står för, vilket resulterat till en värld i ett tillstånd av kris. Kapten Kirk startar en människojakt i en numera krigshärjad värld för att fånga en man med massförstörelsevapen. Eftersom våra hjältar drivs in i ett episkt schackspel på liv och död kommer kärleken att utmanas, vänskap kommer att slitas sönder och uppoffringar måste göras för den enda familjen Kirk har lämnat: hans besättning.

Titel: Star Trek
Regissör: JJ Abrams
År: 2015
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Star Wars: The Force Awakens

Chris Pine, Zachary Quinto, Benedict Cumberbatch, Zoe Saldana, Karl Urban, Simon Pegg, John Cho, Anton Yelchin, Alice Eve, Bruce Greenwood, Peter Weller, Noel Clarke, Nazneen Contractor, Amanda Foreman, Leonard Nimoy, Aisha Hinds, Sean Blakemore

Roberto Orci, Alex Kurtzman, Damon Lindelof

Action, Äventyr, Science Fiction

Star Trek 2

Recension Star Trek: Into Darkness

- August Dellert sätter betyg 4 och skriver:
Jag skulle gärna sett lite mera nytänk och en mer varierad och djupgående utforskning av själva galaxen som filmen utspelar sig i, men på det hela så levererar Into Darkness ett polerat rymdäventyr som ständigt är underhållande även om det sällan tar andan ifrån dig. Klart sevärd!

Recension av Star Trek: Into Darkness - Läs hela!

Diskussioner om Star Trek: Into Darkness  (0 diskussioner)
Kommentarer om Star Trek: Into Darkness (210 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Murvel48 (Anmäl)   19/2 2017
Lite småtråkig - speciellt som man på förhand vet att varje hotfull situation löses när det är en sekund kvar.
HasseV (Anmäl)   25/9 2016
Rätt ok. standard amerikansk actionmusik, standard slå varandra flygande på cgi...standardfilm som inte gör något intryck utan glöms snabbt.
Nemralis (Anmäl)   4/8 2016
Såg om den nyligen för första gången sedan den gick på bio. Bättre än jag minns den, mycket närmre en fyra i betyg nu!
JimmyChris (Anmäl)   27/7 2016
Börjar bra men som vanligt kan inte J J Abrams knyta ihop säcken och andra halvan blir cgi runk - tänk er en blöt fis som tynar ut... Långsamt...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Star Trek: Into Darkness