Star Trek: Nemesis

Originaltitel: Star Trek: Nemesis
Regissör:Stuart Baird
Utgivningsår:2002

Om Star Trek: Nemesis:

När Picard och hans besättning ombord Enterprise är på väg till Rikers och Trois smekmånadsdestination, blir de skickade till en neutral zon i utkanten av det romulanska området. Här plockar de upp en prototyp till androiden Data. Omedelbart efteråt blir de skickade till Romulus där Shinzon, en halv-reman klonad från Picard, vill sluta fred med Federationen. Men när Enterprise upptäcker att deras datorsystem blivit infiltrerat visar det sig att Shinzon har helt motsatta planer…

Titel: Star Trek IV: Resan hem
Originaltitel: Star Trek V: The Final Frontier
Regissör: William Shatner
År: 1989
Star Trek V: Den yttersta gränsen

Patrick Stewart, Jonathan Frakes, Brent Spiner, LeVar Burton, Michael Dorn, Marina Sirtis, Gates McFadden, Tom Hardy, Ron Perlman, Shannon Cochran, Dina Meyer, Jude Ciccolella, Alan Dale, Kate Mulgrew

John Logan

Action, Thriller, Science Fiction

Star Trek X: Nemesis

Diskussioner om Star Trek: Nemesis  (0 diskussioner)
Kommentarer om Star Trek: Nemesis (132 st)
Rai (Anmäl)   18/12 2017
Nä, tyvärr har aldrig var förtjust i Star Trek- filmerna eller serierna, undantag: Star trek- voyager, som jag faktiskt tycker är riktigt bra...
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Halofreak92swe (Anmäl)   26/12 2016
Den bästa av TNG-filmerna! Spännande, snygg och inte alls lika löjlig eller långtråkig som många av föregångarna :) Kul att se en väldigt ung Tom Hardy dessutom :) Stark 3!
eandersson (Anmäl)   8/2 2015
Pinsamt av mig att inte ha en tanke på att det är en av mina favoritskådisar, Tom Hardy, som står där i mörkret och pratar med "sig själv". Inte förrän ljuset höjdes 4 snäpp. Mycket roligt att få se honom här, hade helt glömt av att han haft en "mindre" roll inom Star Trek-franchise:en. Filmen i helhet är väl ingen höjdare dock trots bra rolltolkningar från samtliga, med stort B i Hardys fall då. Slutet lämnade inte ett torrt öga, lite jobbigt faktiskt men krävdes något såpass "stort" för att inte vara samla gamla klyschiga slut där allt är happy happy och bara ondingar/bad guys som får betala med livet. Bättre än föregående Insurrection (2/5) men sämre än succén First Contact (4+/5).
erik.p (Anmäl)   13/9 2014
Bättre än den föregående, men inte riktigt i klass med den första av de tre TNG filmerna. Hardy är bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Star Trek: Nemesis