Star Trek

Originaltitel: Star Trek: The Motion Picture
Regissör:Robert Wise
Utgivningsår:1979

Om Star Trek:

När en oidentifierad, främmande rymdvarelse förstör tre kraftfulla klingonkryssare återvänder kapten James T Kirk till den nyligen ombyggda U.S.S. Enterprise för att ta kommandot. Mr. Spock, McCoy och de andra från den ursprungliga, hyllade tv-serien Star Trek mobiliseras med warp-hastighet för att stoppa den främmande inkräktaren som obarmhärtigt närmar sig Jorden.

Titel: Star Trek V: Den yttersta gränsen
Regissör: JJ Abrams
År: 2009
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Star Trek

William Shatner, Leonard Nimoy, DeForest Kelley, Stephen Collins, Persis Khambatta, James Doohan, Nichelle Nichols, George Takei, Walter Koenig, Majel Barrett, Grace Lee Whitney, Mark Lenard

Harold Livingston

Äventyr, Science Fiction, Fantasy, Mysterium

Recension Star Trek

- marfil sätter betyg 3 och skriver:
Jag erkänner: jag tycker Star Trek är fascinerande. Det finns inga motsvarande exempel på en science-fiction-värld som byggts upp så detaljerat under 40 år med så många rika källor: tio filmer, fem tv-serier (sex om man räknar den animerade) och förstås oändliga mängder böcker, dataspel och så vidare. Efter de första tre säsongerna av Star Trek på amerikansk tv på 60-talet fanns det långt framskridna...

Recension av Star Trek - Läs hela!

Diskussioner om Star Trek  (0 diskussioner)
Kommentarer om Star Trek (161 st)
Djason (Anmäl)   17:39 9/1
Helt ok film, vacker men en aning långsam.
Rai (Anmäl)   18/12 2017
Nä, tyvärr har aldrig var förtjust i Star Trek- filmerna eller serierna, undantag: Star trek- voyager, som jag faktiskt tycker är riktigt bra...
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Astrojacob (Anmäl)   9/5 2017
Försöket att göra en Kubrik misslyckat med tanke på extremt påfrestande långa scener första halvtimman. Jerry Goldsmiths soundtrack och skruvad poäng räddar denna vackra och påkostade produktion till en knapp, svag Fyra.
Norpan0 (Anmäl)   7/11 2016
Gud, vilka evighetslånga scener med rymdskepp som åker... Filmen hade lätt kunnat halveras! Meningslös.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Star Trek