Star Wars: Episod II - Klonerna anfaller

Originaltitel: Star Wars: Episode II - Attack of the Clones
Regissör:George Lucas
Utgivningsår:2002

Om Star Wars: Episod II - Klonerna anfaller:

Tio år efter att invasionen av Naboo kunnat avvärjas står den galaktiska republiken nu inför en separatiströrelse. Senatorn och den tidigare drottningen av Naboo, Padmé Amidala, reser till Coruscant där hon utsätts för ett attentat med henne som måltavla. För att skydda senatorns liv ges jedimästaren Obi-Wan Kenobi och hans unge lärling Anakin Skywalker uppdraget att beskydda henne. När ytterligare ett attentatsförsök sker mot Padmé lyckas Anakin avvärja det, och de två beger sig nu till Padmés hem på Naboo för att gömma sig samtidigt som Obi-Wan reser till den avlägsna planeten Kamino för att lokalisera prisjägaren som låg bakom attentaten mot Padmé.

Titel: Star Wars: Episod I - Det mörka hotet
Originaltitel: Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
Regissör: Irvin Kershner
År: 1980
Rymdimperiet slår tillbaka

Ewan McGregor, Hayden Christensen, Natalie Portman, Samuel L Jackson, Frank Oz (röst), Anthony Daniels, Kenny Baker, Christopher Lee, Ian McDiarmid, Temuera Morrison, Daniel Logan, Ahmed Best, Leeanna Walsman, Jimmy Smits, Jack Thompson, Silas Carson

Jonathan Hales, George Lucas

Action, Romantik, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Stjärnornas krig, del II - Klonerna anfaller

Recension Star Wars: Episod II - Klonerna anfaller

- RasmusOrsén sätter betyg 3 och skriver:
Andra delen i George Lucas världsberömda koncept Star Wars men filmad 20 år efter fjärde, femte och sjätte delen som gjordes på 70-och 80-talet. Skriven och regisserad av George Lucas. Tio år har gått sedan Anakin Skywalker (Hayden Christensen) blev befriad från slaveri och påbörjade sin resa mot att bli jediriddare. Han och hans mästare Obi-Wan Kenobi (Ewan McGreggor) återvänder från sina resor...

Recension av Star Wars: Episod II - Klonerna anfaller - Läs hela!

Med i listor: Star Wars
Diskussioner om Star Wars: Episod II - Klonerna anfaller  (0 diskussioner)
Kommentarer om Star Wars: Episod II - Klonerna anfaller (954 st)
YouAreNrIchi (Anmäl)   30/12 2018
Den här har hållit bättre än The Last Jedi visade det sig.
päronanton (Anmäl)   9/10 2018
Helt klart bättre än ”Det mörka hotet”
tvamvarg (Anmäl)   12/8 2018
Otittbar. Försökte med sonen men det går inte.
Bumbi78 (Anmäl)   29/4 2018
Första omtitten sen den var ny och liksom del 1 lider den av flera saker, bla daterade animationer. Men den är mindre barnslig och känns mer som den Star Wars jag själv växte upp med. Kanske svagast i serien ändå, men ett okej hantverk om man ser till helheten.
Arensberg (Anmäl)   22/1 2018
såg om den och mkt bättre än vad jag minns den. och hayden spelar itne så dåligt alltså! kanske tom lite före sin tid, tycker mansrollen matchar bättre idag
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Star Wars: Episod II - Klonerna anfaller