Star Wars: Episod III - Mörkrets hämnd

Regissör:George Lucas
Utgivningsår:2005
Antal betyg:20615 betyg

Om Star Wars: Episod III - Mörkrets hämnd:

Sithlorden Darth Sidius har i hemlighet tagit ett järngrepp om republikens senat. Jedirådet utgör dock fortfarande ett stort hinder för hans planer att störta det demokratiska statsskicket och skapa ett enväldigt imperium. Samtidigt har Anakin Skywalker just fått reda på att han ska bli pappa, och när han i en dröm ser Padme dö i barnsäng blir han livrädd att förlora sitt livs kärlek. Sidius ser rädslan och vreden som Anakin besitter och försöker rekrytera honom till den mörka sidan.

Titel: Star Wars: Episod II - Klonerna anfaller
Originaltitel: Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
Regissör: Irvin Kershner
År: 1980
Rymdimperiet slår tillbaka

Ewan McGregor, Hayden Christensen, Natalie Portman, Ian McDiarmid, Samuel L Jackson, Frank Oz (röst), Anthony Daniels, Kenny Baker, Christopher Lee, Matthew Wood (röst), Jimmy Smits, Silas Carson, Temuera Morrison, Peter Mayhew, James Earl Jones (röst)

George Lucas

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Stjärnornas krig, del III - Mörkrets hämnd, Star Wars 3

Recension Star Wars: Episod III - Mörkrets hämnd

- Desolation sätter betyg 4 och skriver:
Den mörkaste sagan som någonsin berättats. Så kan man sammanfatta ”Revenge of the Sith”, den sammanlänkade delen mellan de nyare filmerna i George Lucas rymdepos med de äldre från 70 och 80-talet. Filmen har förvisso en hoppfull slutscen – men i övrigt är Episod III en film utan skoning; här finns ingen nåd när ondskan plöjer fram, omöjlig att stoppa. Filmen tar vid tre år efter...

Recension av Star Wars: Episod III - Mörkrets hämnd - Läs hela!

Med i listor: Star Wars
Diskussioner om Star Wars: Episod III - Mörkrets hämnd  (0 diskussioner)
Kommentarer om Star Wars: Episod III - Mörkrets hämnd (1344 st)
päronanton (Anmäl)   10/10 2018
Denna är riktigt bra! Mörk och spännande! Nu börjar det likna Star Wars!
Bumbi78 (Anmäl)   13/5 2018
Den av Star Wars-filmerna jag troligtvis aldrig såg klart när den kom. Kanske berodde det på tiden och att föregångarna kändes bleka. Men nu så fick den en ny chans och visst är det en godkänd del av sagan. Och som fantast av "originaltrilogin" är ju förvandlingen här av intresse.
Sarakin76 (Anmäl)   23/12 2017
Denne er klart svakeste star wars filmen som noensinne har blitt gjort.
Zingostar (Anmäl)   25/10 2017
Klart bäst av de nyare filmerna från sent 90 tal och tidigt 2000 tal. Denna film är närmast de tidigare filmerna i berättandet. och ger en bra inblick i hur Darth Vader blev den han blev. Helt klart sevärd.
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Bra
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Star Wars: Episod III - Mörkrets hämnd