Betyg idag: 1 867 Besökare idag: 6 312

Originaltitel: Star Wars: Episode VII – The Force Awakens
Regissör:JJ Abrams
Utgivningsår:2015

Om Star Wars: The Force Awakens:

Trettio år efter Endorstriden och Darth Vaders död har Luke Skywalker försvunnit efter att ha känt ett ansvar för att den mörka sidan återigen kunnat ta makten. Både motståndsrörelsen och den mörka sidan inser emellertid hur viktig den sista jedimästaren kan komma att bli för utgången av den ständiga maktkampen. Ledtrådar till var Luke befinner sig finns i en BB8-droid som av en slump hamnar hos en ung skrothandlare och en deserterad stormtrooper.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Star Wars: Episode I - The Phantom Menace
Regissör: George Lucas
År: 1999
Star Wars: Episod I - Det mörka hotet

Daisy Ridley, John Boyega, Harrison Ford, Carrie Fisher, Adam Driver, Oscar Isaac, Peter Mayhew, Anthony Daniels, Domhnall Gleeson, Andy Serkis, Gwendoline Christie, Lupita Nyong'o, Max von Sydow, Simon Pegg, Brian Vernel, Tim Rose, Ken Leung, Mark Hamill

JJ Abrams, Lawrence Kasdan, Michael Arndt

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Recension Star Wars: The Force Awakens

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
'Star Wars: The Force Awakens', det sjunde kapitlet i den största filmserien genom tiderna är kanske den mest efterlängtade filmen någonsin. Förhoppningarna är givetvis skyhöga och den stora frågan är om JJ Abrams kan leverera det vi alla drömt om? För mig har Star Wars betytt väldigt mycket. Jag minns inte första gången jag såg den klassiska trilogin, dem har alltid bara funnits där, vid min...

Recension av Star Wars: The Force Awakens - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50, Action Top 50, Fantasy Top 50, Science Fiction Top 50, Star Wars
Diskussioner om Star Wars: The Force Awakens  (1 diskussioner)
Kommentarer om Star Wars: The Force Awakens (299 st)
Solidus (Anmäl)   13:10 16/12
En stabil, dock feg start på ny trilogi. Filmen är snygg och fartfylld samt att Skådespelarna sköter sig utmärkt i sina roller. Nackdelen är, som många skriver, att detta är en lat kopia av "New Hope". JJ Abrams vågar inte gå egen väg med del 7, utan satsar på det som är tryggt och bekant.
kryttan (Anmäl)   08:41 14/12
Världspremiären på IMAX 3D. Sällan har jag haft gåshud så många gånger under en film, jag älskar varje minut av filmen! Nu har jag sett den hemma 3 gånger i hemmabion och den blir bara bättre och bättre! Kunde inte önskat mig en bättre fortsättning.
BarryHero (Anmäl)   06:25 14/12
Star Wars ar inte for mig. CGI:n var inte ens sa imponerande. Sag enbart denna for att inte vara helt borta nar jag ser ep. 8 i helgen.
Filmfantast86 (Anmäl)   20:21 9/10
Bra
rejser (Anmäl)   11:38 25/8
Fortsättning på sagan, mycket fan-service. Så nya ordningen blir för att titta Rouge One, IV, I II III V VI VII
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Star Wars: The Force Awakens
Se filmen