Star Wars: The Force Awakens

Originaltitel: Star Wars: Episode VII – The Force Awakens
Regissör:JJ Abrams
Utgivningsår:2015

Om Star Wars: The Force Awakens:

Trettio år efter Endorstriden och Darth Vaders död har Luke Skywalker försvunnit efter att ha känt ett ansvar för att den mörka sidan återigen kunnat ta makten. Både motståndsrörelsen och den mörka sidan inser emellertid hur viktig den sista jedimästaren kan komma att bli för utgången av den ständiga maktkampen. Ledtrådar till var Luke befinner sig finns i en BB8-droid som av en slump hamnar hos en ung skrothandlare och en deserterad stormtrooper.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
Regissör: Richard Marquand
År: 1983
Jedins återkomst

Daisy Ridley, John Boyega, Harrison Ford, Carrie Fisher, Adam Driver, Oscar Isaac, Peter Mayhew, Anthony Daniels, Domhnall Gleeson, Andy Serkis (röst), Gwendoline Christie, Lupita Nyong'o (röst), Max von Sydow, Simon Pegg (röst), Brian Vernel, Tim Rose

JJ Abrams, Lawrence Kasdan, Michael Arndt

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Star Wars 7

Recension Star Wars: The Force Awakens

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
'Star Wars: The Force Awakens', det sjunde kapitlet i den största filmserien genom tiderna är kanske den mest efterlängtade filmen någonsin. Förhoppningarna är givetvis skyhöga och den stora frågan är om JJ Abrams kan leverera det vi alla drömt om? För mig har Star Wars betytt väldigt mycket. Jag minns inte första gången jag såg den klassiska trilogin, dem har alltid bara funnits där, vid min...

Recension av Star Wars: The Force Awakens - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50, Action Top 50, Fantasy Top 50, Science Fiction Top 50, Star Wars
Diskussioner om Star Wars: The Force Awakens  (1 diskussioner)
Kommentarer om Star Wars: The Force Awakens (310 st)
päronanton (Anmäl)   16:01 14/10
Inte alls lika bra som klassikerna från 70 och 80 talet. Men helt klart sevärd. Jag ger filmen en fyra för att det är kul att återse dom gamla hjältarna!
tvamvarg (Anmäl)   00:58 12/8
Funkade trots - eller tack vare - remake/ripoff-grejen.
amotherscrime (Anmäl)   13:08 31/5
Den mest ooriginella film som någonsin har gjorts. En jävla skam.
LTT86 (Anmäl)   21:36 14/5
Det här var en riktig hemsk film
psyche_delic (Anmäl)   17:33 26/3
Gillade den inte alls först men såg om den efter att ha sett VIII och den har på något sätt blivit mycket bättre...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Star Wars: The Force Awakens
Se filmen