Star Wars: The Last Jedi

Originaltitel: Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi
Regissör:Rian Johnson
Utgivningsår:2017

Om Star Wars: The Last Jedi:

Efter att ha funnit Luke Skywalker försöker Rey övertala honom att ansluta sig till rebellstyrkorna, men Luke har tappat tron på jediriddarnas roll i kampen efter att ha misslyckats med Ben Solo. Samtidigt leder Leia rebellstyrkorna i kraftigt underläge, och deras chanser blir inte bättre när det visar sig att Första orden har utvecklat en teknologi som kan spåra deras skepp i ljushastighet.

Titel: Star Wars: The Force Awakens
Originaltitel: Solo: A Star Wars Story
Regissör: Ron Howard
År: 2018
Solo: A Star Wars Story

Mark Hamill, Daisy Ridley, Adam Driver, John Boyega, Oscar Isaac, Carrie Fisher, Laura Dern, Kelly Marie Tran, Andy Serkis, Domhnall Gleeson, Joonas Suotamo, Anthony Daniels, Jimmy Vee, Benicio Del Toro, Lupita Nyong'o, Gwendoline Christie, Billie Lourd

Rian Johnson

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Star Wars: Episode VIII

Recension Star Wars: The Last Jedi

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
Denna recension innehåller spoilers så jag utfärdar härmed en varning och rekommenderar att ni ser filmen innan ni läser detta. 'The Last Jedi' är den åttonde episoden i Skywalker-sagan och förväntningarna är givetvis skyhöga. Åsikterna fullkomligt regnar ned över webben och här kommer min egna. Jag ser på film som både hantverk och konst. Sidan som jag kallar hantverk är mer objektiv och den...

Recension av Star Wars: The Last Jedi - Läs hela!

Med i listor: Star Wars
Diskussioner om Star Wars: The Last Jedi  (1 diskussioner)
Kommentarer om Star Wars: The Last Jedi (147 st)
capitol (Anmäl)   10:37 18/5
Väldigt mycket transportsträcka och inte speciellt mycket spännande och nyskapande äventyr.
martin eden (Anmäl)   07:33 30/4
Alltså, för mig är denna film en oerhörd besvikelse. Även om jag tycker att regin är helt okej och att filmen rent tekniskt är kompetent gjord och jag i teorin kan uppskatta att man försöker sig på något nytt så måste jag säga att det inte alls lyckas. Själva idén med att göra en filmserie är att bygga vidare på de tidigare bidragen och här tycker jag ärligt talat att man river ned mycket av det som tidigare gjorts i serien, vilket känns väldigt överraskande. Det är många inkonsekvenser i förhållande till tidigare delar och jag tycker väl att själva handlingen är ganska svag, även om det finns bra ögonblick och scener så var jag inte alls förtjust. Besvikelse! Star Wars för mig är originaltrilogin!! 2.
ilgoga (Anmäl)   22:31 22/3
"Force-delen" av filmen är riktigt bra, Driver är fantastisk... men resten går mellan mediokert och sämre är "droid factory"... så tyvärr är helheten inte riktigt godkänd...
JouCalle (Anmäl)   10:07 13/1
Första gången jag ser en film där jag genuint hejar på de onda.
YouAreNrIchi (Anmäl)   31/10 2018
Det här är nog den sämsta filmen jag har betalat för att se. Episod 1-3 har tamefan åldrats bättre än den här filmen har gjort. Sedan är jag iofs. inget fan av Star Wars överhuvudtaget, så ni fans ska inte ta åt er, men jag kommer nu att ignorera den här filmserien helt och hållet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Star Wars: The Last Jedi