Star Wars: The Last Jedi

Originaltitel: Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi
Regissör:Rian Johnson
Utgivningsår:2017

Om Star Wars: The Last Jedi:

Efter att ha funnit Luke Skywalker försöker Rey övertala honom att ansluta sig till rebellstyrkorna, men Luke har tappat tron på jediriddarnas roll i kampen efter att ha misslyckats med Ben Solo. Samtidigt leder Leia rebellstyrkorna i kraftigt underläge, och deras chanser blir inte bättre när det visar sig att Första orden har utvecklat en teknologi som kan spåra deras skepp i ljushastighet.

Titel: Star Wars: The Force Awakens
Originaltitel: Jupiter Ascending
Regissör: Lilly Wachowski, Lana Wachowski
År: 2015
Jupiter Ascending

Mark Hamill, Daisy Ridley, Adam Driver, John Boyega, Oscar Isaac, Carrie Fisher, Laura Dern, Kelly Marie Tran, Andy Serkis, Domhnall Gleeson, Joonas Suotamo, Anthony Daniels, Jimmy Vee, Benicio Del Toro, Lupita Nyong'o, Gwendoline Christie, Billie Lourd

Rian Johnson

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Star Wars: Episode VIII

Recension Star Wars: The Last Jedi

- Rixn sätter betyg 1 och skriver:
The Last Jedi är en bra action-film, men som en del av ett universum som byggts upp under 40 år, är den ett skämt. I tider av uppbyggnation av filmuniversum, där Marvels MCU kommit längst, är det förbluffande att se hur Disney och Lucasfilm missat vikten av att se till att allting hänger ihop.

Recension av Star Wars: The Last Jedi - Läs hela!

Med i listor: Star Wars
Diskussioner om Star Wars: The Last Jedi  (1 diskussioner)
Kommentarer om Star Wars: The Last Jedi (145 st)
JouCalle (Anmäl)   10:07 13/1
Första gången jag ser en film där jag genuint hejar på de onda.
YouAreNrIchi (Anmäl)   31/10 2018
Det här är nog den sämsta filmen jag har betalat för att se. Episod 1-3 har tamefan åldrats bättre än den här filmen har gjort. Sedan är jag iofs. inget fan av Star Wars överhuvudtaget, så ni fans ska inte ta åt er, men jag kommer nu att ignorera den här filmserien helt och hållet.
päronanton (Anmäl)   16/10 2018
Jag älskar verkligen Star Wars!!! Jag är ett fan av de! Jag tror inte riktigt jag insåg när jag var yngre hur otroligt bra dessa filmer är! Denna är riktigt riktigt bra! Love it!!!
HerrNenne (Anmäl)   15/10 2018
Det är en bra film och man lyckas verkligen förmedla legenden Luke Skywalker, men! Den här blir väldigt jobbig att se på så fort man försöker tänka minsta lilla och inser hur dumdriven ploten är och hur självförstörande den är. Kanske är det meningen, men det gör filmen mindre trevlig att titta på. Mycket Nice job breaking it, Hero.
RichardEk (Anmäl)   5/10 2018
Det är en lång och tungrodd men mäktig installation i Star Wars - sagan som möter oss denna gång. Som film vinner den i längden, den är inte brutalt bra berättarmässigt, och inte effektivt mörk som 'Rymdimperiet', men dess dystra och smått episka ton fungerar bra. Sedan är det gott om nostalgisk rymdaction, jedistrider och "nu är vi hopplöst illa ute - scener" där de stora filmbolagens teknologiska kompetens kommer till sin rätt. Rekommenderas!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Star Wars: The Last Jedi