Betyg idag: 1 127 Besökare idag: 5 522

Originaltitel: Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi
Regissör:Rian Johnson
Utgivningsår:2017

Om Star Wars: The Last Jedi:

Efter att ha funnit Luke Skywalker försöker Rey övertala honom att ansluta sig till rebellstyrkorna, men Luke har tappat tron på jediriddarnas roll i kampen efter att ha misslyckats med Ben Solo. Samtidigt leder Leia rebellstyrkorna i kraftigt underläge, och deras chanser blir inte bättre när det visar sig att Första orden har utvecklat en teknologi som kan spåra deras skepp i ljushastighet.

Titel: Star Wars: The Force Awakens
Regissör: Neil Johnson
År: 2014
Genre: Science Fiction
Starship: Rising

Mark Hamill, Daisy Ridley, Adam Driver, John Boyega, Oscar Isaac, Carrie Fisher, Laura Dern, Kelly Marie Tran, Andy Serkis, Domhnall Gleeson, Joonas Suotamo, Anthony Daniels, Jimmy Vee, Benicio Del Toro, Lupita Nyong'o, Gwendoline Christie, Billie Lourd

Rian Johnson

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Star Wars: Episode VIII

Recension Star Wars: The Last Jedi

- Rixn sätter betyg 1 och skriver:
The Last Jedi är en bra action-film, men som en del av ett universum som byggts upp under 40 år, är den ett skämt. I tider av uppbyggnation av filmuniversum, där Marvels MCU kommit längst, är det förbluffande att se hur Disney och Lucasfilm missat vikten av att se till att allting hänger ihop.

Recension av Star Wars: The Last Jedi - Läs hela!

Med i listor: Star Wars
Diskussioner om Star Wars: The Last Jedi  (1 diskussioner)
Kommentarer om Star Wars: The Last Jedi (144 st)
YouAreNrIchi (Anmäl)   14:35 31/10
Det här är nog den sämsta filmen jag har betalat för att se. Episod 1-3 har tamefan åldrats bättre än den här filmen har gjort. Sedan är jag iofs. inget fan av Star Wars överhuvudtaget, så ni fans ska inte ta åt er, men jag kommer nu att ignorera den här filmserien helt och hållet.
päronanton (Anmäl)   12:08 16/10
Jag älskar verkligen Star Wars!!! Jag är ett fan av de! Jag tror inte riktigt jag insåg när jag var yngre hur otroligt bra dessa filmer är! Denna är riktigt riktigt bra! Love it!!!
HerrNenne (Anmäl)   11:26 15/10
Det är en bra film och man lyckas verkligen förmedla legenden Luke Skywalker, men! Den här blir väldigt jobbig att se på så fort man försöker tänka minsta lilla och inser hur dumdriven ploten är och hur självförstörande den är. Kanske är det meningen, men det gör filmen mindre trevlig att titta på. Mycket Nice job breaking it, Hero.
RichardEk (Anmäl)   18:54 5/10
Det är en lång och tungrodd men mäktig installation i Star Wars - sagan som möter oss denna gång. Som film vinner den i längden, den är inte brutalt bra berättarmässigt, och inte effektivt mörk som 'Rymdimperiet', men dess dystra och smått episka ton fungerar bra. Sedan är det gott om nostalgisk rymdaction, jedistrider och "nu är vi hopplöst illa ute - scener" där de stora filmbolagens teknologiska kompetens kommer till sin rätt. Rekommenderas!
Spidde (Anmäl)   01:09 17/9
Jag var aldrig och såg den här på bio och har mest sett att folk på nätet gnäller väldigt mycket över hur värdelös filmen är och hur den förstört det som de älskar med Star Wars. Till att börja med så förstår jag inte alls detta gnäll. Jag blev snarare positivt överraskad. Jag har känt mig lite trött på den extrema kommersialisering av Star Wars (som redan var en kommersiell produkt från början) och inte känt någon lust att haka på den här gången också (Star Wars var en viktig del av min barn- och ungdom). Men så såg jag den här ändå, i brist på annat en seg söndag och jag gillade den skarpt. Bra skådespel, rätt så spännande och engagerande och faktiskt ganska fräscht, trots att allt bygger på gamla grejer. Rey är en fortsatt bra karaktär och jag gillar nykomlingen Rose också. Ser faktiskt fram emot nästa film, vilket jag aldrig trodde skulle hända.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Star Wars: The Last Jedi