Blodsband

Originaltitel: Starred Up
Regissör:David Mackenzie
Utgivningsår:2013

Om Blodsband:

Den explosiva och våldsamma unga brottslingen Eric möter sin överman när han förflyttas från ungdomsanstalten till det fängelse där hans far suttit större delen av hans uppväxt. Allteftersom Eric lyckas alliera sig med nyfunna vänner innanför fängelsemurarna börjar han ifrågasätta sitt eget raseri, men vid det laget är redan krafter bortom hans kontroll satta i rörelse.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Julius Avery
År: 2014
Genre: Drama, Action, Kriminalare
Son of a Gun

Ben Mendelsohn, Rupert Friend, Peter Ferdinando, Sam Spruell, Mark Asante, Sian Breckin, David Ajala, Ashley Chin, Anthony Welsh, Jack O'Connell, David Avery, Gershwyn Eustache Jnr, Raphael Sowole, Gilly Gilchrist, Tommy McDonnell, Darren Hart

Jonathan Asser

Drama

Storbritannien

Recension Blodsband

- HillMove sätter betyg 5 och skriver:
Filmen Blodsband är närmast att rubricera som en dokumentärfilm på grund av den realistiska och grymma skildringen av hur det är att vara fängslad och försöka skapa sig ett liv inom murarna. Filmen är dock inte en dokumentär, utan en otrolig stark berättelse om far och son Love – ja de heter faktiskt så i efternamn. Sådan far sådan son. Deras relation är dock långtifrån Love–ly. Båda två är känslostörda...

Recension av Blodsband - Läs hela!

Diskussioner om Blodsband  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blodsband (44 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
ostlundtheo (Anmäl)   27/1 2017
Den har sannerligen någonting, men det saknas så mycket och ibland blir det även för mycket. Tyckte filmen var mycket bra fram till slutet där den spårar för mycket. Dock trevligt med ett kärt återseende av Jack O'Conell från This is England. Han imponerar. En svag trea får den.
Christofer (Anmäl)   2/10 2016
Ganska händelsefattig om man tar ett steg tillbaka och tittar bortom allt våldet. Mendelsohn levererar dock som vanligt. Övriga dugligt men inte så mycket mer än så.
wasteoftime (Anmäl)   27/9 2016
Oväntat platt och uddlös. Själva återspeglingen, är väl så vitt jag vet, rätt bra, men jag känner liksom ingenting, för någon, egentligen. Och ja, jag förstår att det finns galna människor där ute, men många av personernas handlande känns inte realistiska, om de så är det, är en annan sak, men det är inte så det känns. Det känns mest oengagerande. Men dåligt, nja, inte det heller, en typisk 0,0:a på SH-skalan. Så nära bra det kan komma, utan att vara det.
Tatty (Anmäl)   7/6 2016
Tyckte filmen var lite seg först men sen började den bli spännande. Fast filmen är inte min smak så var den faktiskt okej. Slutet kändes bara så starkt efter hela filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blodsband
Se filmen