Starship Troopers

Originaltitel: Starship Troopers
Regissör:Paul Verhoeven
Utgivningsår:1997

Om Starship Troopers:

Efter sf-författaren Robert Heinleins roman med samma namn. Johnny Rico tar värvning efter gymnasiet för att imponera på sin flickvän. Ett blodigt krig mot insektsliknande varelser från planeten Klendathu pågår.

Titel: Starship Troopers 2
År: 2008
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Starship Troopers 3: Marauder
Titel: Edge of Tomorrow
Originaltitel: Edge of Tomorrow
Regissör: Doug Liman
Regissör: Chris Roberts
År: 1999
Genre: Action, Science Fiction, Krig
Wing Commander

Casper Van Dien, Dina Meyer, Denise Richards, Clancy Brown, Michael Ironside, Rue McClanahan, Patrick Muldoon, Jake Busey, Marshall Bell, Seth Gilliam, Neil Patrick Harris, Eric Bruskotter, Anthony Ruivivar, Blake Lindsley, Matt Levin, Brenda Strong

Edward Neumeier

Action, Äventyr, Science Fiction

Recension Starship Troopers

- anonym skriver:
Stora fåglar som flyger och hugger av huvudet på folk, gigantiska insekter som suger ut hjärnor på folk. Vad är det här? Starship Troopers blir så oseriös och overklig att det blir lite komiskt. Tunn handling, sådär skådespel, men effekterna är väldigt bra. Men det hindrar mig inte från att ge den en etta. En film borde ha mer än bara bra effekter; t ex en handling. Det har inte den här. Det handlar...

Recension av Starship Troopers - Läs hela!

Med i listor: Sci Fi-litteraturbaserat, Science Fiction Top 50
Diskussioner om Starship Troopers  (0 diskussioner)
Kommentarer om Starship Troopers (958 st)
Barneyk (Anmäl)   24/11 2018
Den här filmen har verkligen bara växt med varje omtittning. Dess mångbottnade satir kring fascism och krig är fantastisk och jag tror inte Veerhoven i sina vildaste drömmar skulle kunnat tro att den skulle vara så aktuell och viktig så här dryga 20 år efter att den släpptes.
foppa99 (Anmäl)   22/11 2017
Fantastisk film
Filmfantast86 (Anmäl)   13/10 2017
klassiker
Rai (Anmäl)   8/10 2017
Den här filmen är ju kung!! plus att jag är släckt med Casper Van Dien på långt håll alltså...
Boddy (Anmäl)   16/3 2017
En av mina favoritfilmer när jag var ett litet barn och fortfarande är jag barnsligt förtjust i den!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Starship Troopers