Betyg idag: 1 180 Besökare idag: 4 101

Originaltitel: Fried Green Tomatoes
Regissör:Jon Avnet
Utgivningsår:1991

Om Stekta gröna tomater på Whistle Stop Café:

Evelyn träffar Ninny som gärna berättar om svunna tider och om den självsäkre Idgie och hennes kompis Ruth som tillsammans ägde cafét där man serverade kyckling, revbensspjäll och stekta gröna tomater.

Titel: Big Fish
Regissör: Gina Prince-Bythewood
År: 2008
Genre: Drama, Äventyr
Honungsbiets hemliga liv

Mary-Louise Parker, Jessica Tandy, Mary Stuart Masterson, Kathy Bates, Grace Zabriskie, Lois Smith, Cicely Tyson, Chris O'Donnell, Stan Shaw, Gailard Sartain, Timothy Scott, Richard Riehle, Raynor Scheine

Carol Sobieski, Fannie Flagg

Drama, Komedi

Med i listor: 90-tal Top 50, Filmtipsets Topp 250, Komedi Top 50
Diskussioner om Stekta gröna tomater på Whistle Stop Café  (0 diskussioner)
Kommentarer om Stekta gröna tomater på Whistle Stop Café (335 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   14:42 18/10
Stygga-Vargen (Anmäl)   25/10 2016
Underbar film med underbara skådespelare! Kathy Bates gör som vanligt väldigt bra ifrån sig och jag ger ett stort plus till Jessica Tandy! En av 90-talets bästa filmer!
KillerPutte (Anmäl)   1/12 2015
(rek.3) Gud vad denna andas 90-tal. Helt sjukt. Bra och gripande story som vävs samman på ett intressant sätt.
Mat1az (Anmäl)   19/10 2015
Över 8 år sedan jag såg denna senast. Minns den som en fin feel good film med hjärtat på rätt ställe. Nu efter att ha sett om den igen, denna gång den förlängda versionen, kan jag bara fortsätta att instämma det samma. Kommer att tänka en hel del på Forrest Gump. Den här filmen kom förvisso före Forrest Gump, men boken om Forrest Gump kom ett år före boken Fried Green Tomatoes at the Whistle Stop Cafe.
andmoreagain (Anmäl)   10/7 2015
Bra Hollywood-skit.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Stekta gröna tomater på Whistle Stop Café