Stendhals syndrom

Originaltitel: La sindrome di Stendhal
Regissör:Dario Argento
Utgivningsår:1996

Om Stendhals syndrom:

En ung kvinnlig polis jagar en sexmördare. Tyvärr lider kvinnan av Stendhals syndrom, vilket gör att hon lätt blir yr när hon ser vissa tavlor, vilket mördaren inte drar sig från att dra nytta av.

Titel: Godzilla vs. Biollante
Regissör: George Lucas
År: 1967
Genre: Science Fiction
Electronic Labyrinth THX 1138 4EB

Marco Leonardi, Asia Argento, Paolo Bonacelli, Thomas Kretschmann, Luigi Diberti, Julien Lambroschini

Dario Argento

Kriminalare, Thriller, Skräck

Stendhal's Syndrome, The Stendhal Syndrome

Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Stendhals syndrom  (0 diskussioner)
Kommentarer om Stendhals syndrom (79 st)
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
Egentligen är det här en riktig bra skräck historia. Men dåligt skådespeleri sänker betyget. Dessutom är bildkvaliteten urusel (jag brukar försöka se bort från tekniska brister, men detta är för dåligt).
Stygga-Vargen (Anmäl)   11/11 2016
Det här är bland det sämsta Argento gjort! Själva storyn är väl bra och skådespelarna gör bra ifrån sig och stundvis lyckas filmen bli ganska underhållande, men som helhet är den ganska tråkig och intetsägande.
anticosmicdawn (Anmäl)   24/7 2016
Rätt ointressant film. Idéen låter bra när man läser om det men Argento blir lite väl för artsy-fartsy här. Effekterna lämnar mig totalt frågeställd. CGI när det är som absolut värst. Se musikvideon till Def Leppards '' Lets Get Rocked '' och Dire Straits '' Money for Nothing '' så får du en aning om vad du kan förvänta dig. Jag gillade dock skådespelet från Asia Argento och Morricones musik.
Krille80 (Anmäl)   30/12 2014
Denna film är inte utan sina tillgångar. Den överraskar, fascinerar liksom Asia Argento i huvudrollen och Ennio Morricone musik skapar stämning men samtidigt är inte Dario Argento i form och manuset har svårt att hålla upp intresset och lyckas varken skrämma eller beröra. Undantaget är väl mot slutet då filmen överraskade mig.
schramm (Anmäl)   6/8 2014
Surrealistisk och ett väldigt speciellt verk av Argento. Rå och stundtals otäck, även om skådespelarna och dialogen lämnar mycket att önska. Lite älska/hata över den här filmen som blir bättre efter några tittar. Det bästa Dario gjort sen Inferno.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Stendhals syndrom