Steve Jobs

Originaltitel: Steve Jobs
Regissör:Danny Boyle
Utgivningsår:2015

Om Steve Jobs:

En man förkroppsligar den digitala revolutionen mer än någon annan. Han hade en vision om en tid då tillgången till information skulle bli var mans egendom. Han var en inspiratör, men stod inte oemotsagd. Efter att ha fått sparken från sin egen skapelse gjorde han en bejublad återkomst och vände ett dödsdömt företag till en föregångare inom design och funktion. Men framgången hade sitt pris. För entreprenören fanns alltid en lösning. För maken, fadern, vännen och affärspartnern Steve Jobs var verkligheten en annan.

Titel: jOBS
Regissör: Jeff Nichols
År: 2016
Genre: Drama, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Midnight Special

Michael Fassbender, Kate Winslet, Seth Rogen, Jeff Daniels, Michael Stuhlbarg, Katherine Waterston, Perla Haney-Jardine, Ripley Sobo, Makenzie Moss, Sarah Snook, John Ortiz, Adam Shapiro, John Steen, Stan Roth, Mihran Slougian

Aaron Sorkin

Drama, Biografi

USA, Storbritannien
Diskussioner om Steve Jobs  (0 diskussioner)
Kommentarer om Steve Jobs (62 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   15/9 2018
Kass!
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
Zipper (Anmäl)   7/10 2017
Poänglös film om ett svin. Kate Winslet var behållningen men filmen är outsägligt trist.
Christofer (Anmäl)   28/9 2017
Så det här ska alltså vara den bästa av alla Jobs-filmer? Då vill jag inte se de andra. Okej, då vet vi att mannen var ett svin, men filmen blir ju inte bra för det. Meh.
kryttan (Anmäl)   18/9 2017
har lite svårt för klippningen när förr och nu blandas samtidigt. men helt ok skådespel och smått intressant. svag 3:a
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Steve Jobs