Still Walking

Originaltitel: Aruitemo aruitemo
Regissör:Hirokazu Koreeda
Utgivningsår:2008

Om Still Walking:

Ett dygns återförening skildras när familjen Yokoyama ska besöka sina farföräldrar vid 15-årsjubileet av deras döda storebror, som dog när han räddade en pojke. Under ytan råder osämjan.
Se filmen på Headweb

Originaltitel: Mr. Death: The Rise and Fall of Fred A. Leuchter, Jr
Regissör: Errol Morris
År: 1999
Dödens ingenjör

Hiroshi Abe, Yoshio Harada, Yui Natsukawa, You, Kirin Kiki, Shohei Tanaka, Kazuya Takahashi, Ryôga Hayashi, Hotaru Nomoto, Susumu Terajima, Haruko Kato

Hirokazu Koreeda

Drama, Komedi

Japan
Diskussioner om Still Walking  (0 diskussioner)
Kommentarer om Still Walking (48 st)
Zebulonm (Anmäl)   20/7 2018
Långsam o lite seg men godkänd ändå.
Fiskjävel (Anmäl)   3/8 2016
Intressant film som, trots sin längd kontra brist på drama, höll mig kvar i soffan. 3+.
DIProgan (Anmäl)   12/9 2014
Ytterst verklighetstrogen och på det sätter stämningsfull men det händer på tok för lite drama eller ej.
Redfield4ever (Anmäl)   6/1 2014
Vad hände här egentligen? Den här filmen är verkligen en riktig Ozu på alla sätt! Precis som Ozu är det här ett välskrivet drama som nästan lurar en att tro att den är tråkig. Det finns ingen vändpunkt, ingen twist eller konfliktupptrappning, utan istället bara små inblickar i människors relationer och bekymmer. Den är så vackert skriven, agerad, och välutförd på alla plan att den lämnar mig alldeles varm inombords. Var inte beredd på det här. Årets första femma. Det kan inte bli lägre.
-kakihara- (Anmäl)   6/1 2014
Väldigt varm och trevlig i sann Ozu-anda! Starka insatser av skådisarna och allt är överlag väldigt fint utfört. Det finns ingenting att klaga på.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Still Walking