Stoker

Originaltitel: Stoker
Regissör:Park Chan-wook
Utgivningsår:2013

Om Stoker:

Efter Indias fars död flyttar den okände och gåtfulle morbrorn Charlie in med India och hennes emotionellt instabila mor. India har misstankar om morbrorns motiv men trots det känner hon sig ändå dragen till honom.

Titel: Coherence
Genre: Drama, Romantik, Western
Down in the Valley
Titel: Another Earth
Originaltitel: Another Earth
Regissör: Mike Cahill (II)
År: 2011
Genre: Drama, Science Fiction
Another Earth
Titel: En familj
Originaltitel: August: Osage County
Regissör: John Wells (II)
År: 2013
Genre: Drama, Komedi
En familj

Mia Wasikowska, Matthew Goode, Nicole Kidman, Dermot Mulroney, Jacki Weaver, Phyllis Somerville, Alden Ehrenreich, Lucas Till, Judith Godrèche, Ralph Brown, David Alford

Wentworth Miller

Drama, Thriller, Mysterium

Storbritannien, Sydkorea, USA
Diskussioner om Stoker  (0 diskussioner)
Kommentarer om Stoker (116 st)
RustyFilm (Anmäl)   8/9 2018
Känns som regissör Chan-wook Park här prioriterar sitt konstnärliga uttryck så hårt att det stör intrigen. Intrigen som redan i grunden är tunn (manus Wentworth Miller). De konstnärliga ambitionerna gör att det trots allt finns en del mysiga scener och ett helt OK soundtrack.
Luna Ametist (Anmäl)   12/1 2018
Spännande film som tilltalade mig från start! Jag tycker den var vackert filmad/fotad och hade en intressant och välspelad huvudkaraktär spelad av söta Mia Wasikowska. Det var lite annorlunda att se Nicole Kidman som en sidokaraktär, för enligt mig var hon inte med så mycket i denna film som jag är van att se henne i hennes andra filmer. Gillade även musiken och eftertexterna som gick baklänges. Denna film stack ut på fler än ett sätt och det är bra!
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
MetalJukebox (Anmäl)   17/9 2016
Den här ändå en påtaglig stämning och obehag. Gillar stilen en del, dock känns det som att själva filmen blev förlorad i stilen. Det lyckas på något sätt nå ett resultat som känns lite udda dock.
Bozze80 (Anmäl)   28/4 2016
Mystisk stämning som byggs upp filmen igenom, bra skådespelare, aningen märklig bitvis (på ett dåligt sätt), snyggt filmad. Spännande och oberäknelig!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Stoker