Stomp the Yard

Originaltitel: Stomp the Yard
Regissör:Sylvain White
Utgivningsår:2007

Om Stomp the Yard:

Stomp the Yard handlar om den 19-årige street-dansaren Bobby från Los Angeles. För att komma vidare efter den tragiska förlusten av hans bror åker han till Georgia för att gå på Truth University. Där träffar han och går med i ett gäng med andra street-dansare. De nya vännerna vill ha med honom i en nationell danstävling så nu måste han välja mellan att fortsätta sin utbildning och försöka vinna tjejen han gillar eller skjuta allt åt sidan och försöka vinna tävlingen.
Se filmen på iTunes

Genre: Drama, Komedi, Romantik
A Little Bit of Heaven
Titel: Flicka - Den bruna mustangen
Originaltitel: Flicka
Regissör: Michael Mayer (II)
År: 2006
Genre: Drama, Familjefilm
Flicka - Den bruna mustangen

Harry Lennix, Meagan Good, Valarie Pettiford, Brian White, Jermaine Williams, Laz Alonso, Columbus Short, Allan Louis, Ne-Yo, Darrin Dewitt Henson, Chris Brown, Oliver Ryan Best, Richmond Duain Martyn, Justin Hires, Sahr Ngaujah

Robert Adetuyi

Drama, Romantik, Musikal

Steppin'Stompin'

Diskussioner om Stomp the Yard  (0 diskussioner)
Kommentarer om Stomp the Yard (79 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
Hangaround (Anmäl)   24/11 2013
Fullständigt obegriplig. Klippning, foto och manus skickar ut tittaren på en förvirrande resa av sällan skådat slag. Vad händer? Jag vet inte. Varför händer det? Jag vet inte. Varför ska jag bry mig? Jag vet inte. Vad håller kameran på med? Jag har absolut ingen aning.
O´Reilly (Anmäl)   14/10 2012
Ja, galet jävla dåligt.
maltazar (Anmäl)   1/3 2011
Beskrivningen är ju helt fel. Han ställs mellan valet: tjejen eller dansen OCH studierna.
Greystalker (Anmäl)   20/2 2011
Svag trea, rätt typiskt fraternity-film fast med dans som huvudingrediens. Helt ok, halvkasst manus och skådespel som i de flesta såna här filmer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Stomp the Yard