Stoned

Originaltitel: Stoned
Regissör:Stephen Woolley
Utgivningsår:2005

Om Stoned:

Brian Jones får sparken från Rolling Stones, några veckor senare hittas han död i sin swimmingpool.

Titel: Sanna lögner
Regissör: Theresa Connelly
År: 1998
Genre: Komedi
Polish Wedding

Leo Gregory, Paddy Considine, David Morrissey, Tuva Novotny, Ben Whishaw, Amelia Warner, Monet Mazur, Luke de Woolfson, David Williams, Will Adamsdale, Yousef Altin, James D White, David Walliams, Gary Love

Neal Purvis, Robert Wade

Drama, Biografi

The Wild and Wycked World of Brian Jones

Storbritannien
Med i listor: Stockholm XVI Open Zone
Diskussioner om Stoned  (0 diskussioner)
Kommentarer om Stoned (89 st)
Dream (Anmäl)   25/9 2018
Den kunde gjorts bättre, men ändå lite underskattad och fått ovanligt hård kritik för att Regissören: Stephen Woolley framstod både Brian Jones och Keith Richards till kvinnotjusare samt efter för mycket knark till kvinnomisshandlare och det gillade framförallt inte Keith Richards fans... - (Men sanningen är att ingen förutom "Keefs" vänner, flickvänner och dem som jobbade nära Mr. Richards på den tiden vet hur han var privat! Fansen har ingen aning så enkelt är det!..) Så det kan mycket väl ha varit sant... Dock så är själva poängen här ifall Brian Jones blev mördad eller inte och det är inte omöjligt att han blev. "Anna Wohlin" - Brian Jones sista flickvän skriver att han blev mördad i boken ”The murder of Brian Jones” så det är nog en bra ide att läsa den boken innan man recenserar filmen.
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/10 2016
Väldigt bra film med väldigt bra skådespelare och mycket bra musik.
miwck (Anmäl)   14/5 2012
Trean baseras på att jag gillar det visuella så jävla mycket, dessutom känns Gregorys rollprestation trovärdig. Likaså gillar jag porträtteringen av Anita Pallenberg. Däremot finns det, utöver den uppenbara glorifieringen av Jones, en hel del störmoment: gillar inte det man får se av Keith Richards, hantverkaren är rent ut sagt motbjudande och filmen har gått miste om så många poänger som borde varit givna.
Oidipussy (Anmäl)   11/2 2012
Vad är poängen med att samtidigt bara välja skådisar pga hur mycket de liknar orginalen, och sen ändå hitta på en massa skit?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Stoned