Betyg idag: 1 127 Besökare idag: 4 440

Stopp! annars skjuter morsan skarpt

Originaltitel: Stop! Or My Mom Will Shoot
Regissör:Roger Spottiswoode
Utgivningsår:1992

Om Stopp! annars skjuter morsan skarpt:

Polisen Joe får besök av sin högljudda och skjutglada mamma. Till hans förfäran vill mamman stanna kvar för att hjälpa honom att “ordna upp hans liv”, som hon säger. Mamman lägger sig i Joes kärleksliv och dessutom jobbet! Mamman tror sig nämligen veta exakt hur man rensar upp i brottsträsket.

Titel: Top Dog
Originaltitel: Top Dog
Regissör: Aaron Norris
År: 1995
Genre: Komedi, Action, Kriminalare, Thriller
Top Dog
Titel: En och en halv snut
Originaltitel: Cop & 1/2
Originaltitel: Good Burger
Regissör: Brian Robbins
År: 1997
Good Burger

Sylvester Stallone, Estelle Getty, JoBeth Williams, Roger Rees, Martin Ferrero, Gailard Sartain, John Wesley, Al Fann, Ella Joyce, J Kenneth Campbell, Nicholas Sadler, Dennis Burkley, Ving Rhames, Richard Schiff

Blake Snyder, William Davies, William Osborne

Komedi, Action

Recension Stopp! annars skjuter morsan skarpt

- Rollywood sätter betyg 1 och skriver:
Detta är en polishistoria där manusförfattarna inte kan bestämma sig för vad de ska lägga fokus på. Handlingen cirkulerar varken kring förhållandena, jaga bovar eller bra action. Det är mer som om någon lämnat kameran på och hoppats på det bästa. En film som inte förtjänar Sylvester Stallone i huvudrollen. Hade filmen varit i början av Stallones karriär hade jag haft överseende med desperationen...

Recension av Stopp! annars skjuter morsan skarpt - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Stopp! annars skjuter morsan skarpt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Stopp! annars skjuter morsan skarpt (105 st)
Rai (Anmäl)   9/12 2017
Den här filmen måste tillhöra en av världens absoluta sämsta filmer genom tiderna!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Jaganatha (Anmäl)   14/5 2017
Dålig komedi med en obekväm Stallone i huvudrollen. Pantertanten Estelle Getty är inte speciellt trovärdig som titelns skarpskjutande morsa. Splittrat intryck utan varken fungerande actionscener eller komisk dialog. Martin Ferrero är något så när minnesvärd i rollen som skurk. En film att undvika!
jonassjohnson (Anmäl)   17/2 2016
Det är aldrig för sent att ändra sig
Krille80 (Anmäl)   15/11 2014
Hur kunde det gå så fel. Sylvester Stallones karriär började väldigt spännande med Rocky och andra filmer där han visade upp en talang för skådespel men när man ser filmer som denna inser man att Stallone i nuläget är en parodi på sig själv. Detta är skit och rent smärtsamt att sitta igenom. Det är år sedan jag såg den men riktig smärta minns man!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Stopp! annars skjuter morsan skarpt