Stormen

Originaltitel: Tempest
Regissör:Paul Mazursky
Utgivningsår:1982

Om Stormen:

Den medelålders New York-arkitekten Philip tröttnar på storstadslivet och tar med sin fru och tonårsdotter till en grekisk ö. Medelhavet råder snart bot på Philips tristess, speciellt när en ytterst brokig människogrupp blir strandsatta på ön. Detta är en modern filmatisering av Shakespeares verk med samma namn.

Titel: Resan till Melonia
Originaltitel: Resan till Melonia
Regissör: Per Åhlin
År: 1989
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Resan till Melonia

Susan Sarandon, Raul Julia, John Cassavetes, Molly Ringwald, Vittorio Gassman, Gena Rowlands, Jerry Hardin, Paul Stewart

Leon Capetanos, Paul Mazursky

Drama, Komedi

The Tempest

Med i listor: People's Choice Award i Toronto, William Shakespeare
Diskussioner om Stormen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Stormen (7 st)
Tystnaden (Anmäl)   25/2 2009
Underhållande film, för min del mest intressant på grund av Cassavetes. Blev något besviken fram emot sista delen och den är i längsta laget.
jep (Anmäl)   27/5 2007
Bra, tidlöst manus (förutom möjligen slutet) och välspelat. Tycker också om det okronologiska berättandet.
origC-J (Anmäl)   21/5 2007
Bitvis bra, särskilt i början när John Cassavetes får visa sina förmågor som utarbetas storstadsbo. Men när Raul Julia sitter och spelar klarinett för getter på en gudsförgäten grekisk ö hade det varit dags att revidera manuset.
erosagape (Anmäl)   2/3 2006
Bra i två timmar men vedervärdigt blaj-slut
Jickan (Anmäl)   9/2 2005
skulle jag gärna se..