Störst av allt är kärleken

Originaltitel: No Greater Love
Regissör:Richard T Heffron
Utgivningsår:1995

Om Störst av allt är kärleken:

Året är 1912 och ombord på Titanic har familjen Winfields mycket att fira. Äldsta dottern Edwina's förlovning plus att den yngre dottern fyller sex år Men på en natt slå allting i spillor. Fartyget går på ett isberg och sjunker. Edwina förlorar sina föräldrar och fästman. När hon återvänder till Boston måste hon inte bara ta hand om sina föräldralösa syskon utan också försöka hålla familjens tidnings imperium flytande.

Kelly Rutherford, Chris Sarandon, Nicholas Campbell, Daniel Hugh Kelly, Michael Landes, Gina Philips, Simon MacCorkindale, Christopher C Fuller, Susan Hogan, Daniel Pilon, Sarah Freeman, Hayden Christensen, Polly Shannon

Carmen Culver

Drama, Romantik

Danielle Steel's 'No Greater Love'

Med i listor: Danielle Steel, Titanic
Diskussioner om Störst av allt är kärleken  (0 diskussioner)
Kommentarer om Störst av allt är kärleken (3 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   7/3 2018
Smetig story och tv-film från 90-talet är kanske inte någon drömkombination direkt, men den här var ändå ganska underhållande på det vis som dåliga såpor annars kan vara. Det är tunga ämnen i botten, men de är fantastiskt ytligt skildrade, och det är svårt att se vad som är poängen med att överhuvudtaget berätta den här historien. I vanliga fall hade jag nog spekulerat i om filmen kan ha skalat bort all substans från boken, men den här gången gissar jag lite fördomsfullt på att grundproblemet är Danielle Steel. Det här är dock första gången jag i någon form kommer i kontakt med hennes verk, annat än när jag ögnar förbi dem i second hand-butiker. Men jag kanske inte ska försvinna iväg i elitistiska utsvävningar, jag tyckte ju trots allt att det här var ganska kul att se, så det är väl iaf en någorlunda stark tvåa
HarCees (Anmäl)   4/9 2007
förvånansvärt medryckande :)
Mara Jade (Anmäl)   1/9 2007
Jag är faktiskt rätt så imponerad över att jag orkade se klart filmen, speciellt med tanke på att jag aldrig orkade läsa klart boken. Filmen var inte jättebra men den gick att se på, dock störde jag mig rejält på Alexis, springa och leta efter sin docka när Titanic sjunker är verkligen inte det klokaste, och resterade barnsliga upptåg från hennes sida under resten av filmen var lika irriterande.