Straight to Hell

Originaltitel: Straight to Hell
Regissör:Alex Cox
Utgivningsår:1987

Om Straight to Hell :

Ett gäng bankrånare med en väska full med pengar flyr till öknen. Efter att ha begravt bytet hittar de en surrealistisk stad med en massa cowboys som en dricker en massa kaffe. Till en början är invånarna fientliga mot nykomlingarna men efter att de har dödat ett par stycken blir befolkningen vänligare inställd. Efter ett tag dyker en mystisk man vid namn Dade upp, han verkar ha oupklarade affärer med rånarna, så vapnen får tala.

Courtney Love, Grace Jones, Dennis Hopper, Joe Strummer, Jim Jarmusch, Dick Rude, Sy Richardson, Elvis Costello, Xander Berkeley, Miguel Sandoval, Sara Sugerman, Biff Yeager, Kathy Burke, Zander Schloss

Alex Cox, Dick Rude

Komedi, Western

Storbritannien
Diskussioner om Straight to Hell  (0 diskussioner)
Kommentarer om Straight to Hell (16 st)
kaustiksoda (Anmäl)   22:27 30/4
Blod på linsen har aldrig varit en bre idé.
nipplefingers (Anmäl)   20/3 2012
Det enda som räddar filmen från en etta är Courtney.
jonbo (Anmäl)   10/2 2012
Väldigt flippad.
Blink182 (Anmäl)   15/11 2010
nja sådär. Hade sina stunder men repo man och sid och nancy är tio gånger bättre.
100tonvalspäck (Anmäl)   2/10 2009
Galen. Helt galen. Fanns det någon handling egentligen?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Straight to Hell