Stranded

Originaltitel: Stranded: Náufragos
Regissör:María Lidón
Utgivningsår:2001

Om Stranded:

Den första bemannade expeditionen till Mars – ett samarbete mellan NASA och ESA – är nästan framme vid sitt mål. Men en katastrof inträffar: landningsmodulen kraschar mot planetens yta och bara fem av de sex astronauterna överlever. Alla inser omedelbart att situationen är kritisk. Det tar minst tre år för ett räddningsteam att komma fram, men astronauterna har bara luft, bränsle och mat för några månader. De räknar igenom sina resurser och inser att det bara finns en möjlig lösning: tre måste dö för att två ska överleva.

Titel: Mission to Mars
Regissör: Byron Haskin
År: 1964
Genre: Science Fiction
Robinson Cruse på Mars

Vincent Gallo, Maria de Medeiros, Joaquim de Almeida, María Lidón, Danel Aser, José Sancho, Johnny Ramone

Juan Miguel Aguilera

Drama, Science Fiction

The Shelter

Spanien
Diskussioner om Stranded  (0 diskussioner)
Kommentarer om Stranded (27 st)
Halofreak92swe (Anmäl)   22/3 2015
Intressant idé, mestadels uselt genomförande. Kassa skådespelare, lagom fula effekter och väldigt långtråkig och meningslös fram till sista halvtimmen. 2-.
Bumbi78 (Anmäl)   6/10 2013
Med Mission To Mars och Red Planet att konkurrera med under samma tid var det förståeligt att den här hamnade i skymundan. Här ligger de psykologiska aspekterna i fokus och det är knappast ett rymdäventyr man sitter och tittar på. Lite intressant i all sin enkelhet, men blir ändå trist i slutändan.
Scooter634 (Anmäl)   27/9 2013
Jag kunde inte ens se klart filmen. Och jag brukar inte stänga av trots att den är dålig.
arruba (Anmäl)   30/11 2011
Spännande film om den intressanta men för oss mystiska planeten mars. Skådespelet tillhör den sämre graden men stämmningen och känlsan av att vara "ensamma" på den röda planeten lyckas verkligen få oss underhållna.
GinNTonic (Anmäl)   19/8 2010
Fantastiskt dålig på alla sätt. Får en tvåa ändå enbart för att den faktiskt blev en aning intressant mot slutet och för att jag är alldeles för svältfödd på filmer om Marsexpeditioner.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Stranded