Stranger Than Fiction

Originaltitel: Stranger Than Fiction
Regissör:Marc Forster
Utgivningsår:2006

Om Stranger Than Fiction:

En man hör en dag en mystisk röst som berättar hela hans livs historia, så väl som alla känslor och tankar han har, men även om hans kommande död.
Se filmen på CDON

Titel: Truman Show
Originaltitel: The Truman Show
Regissör: Peter Weir
Regissör: Michel Gondry
År: 2004
Genre: Drama, Komedi, Romantik, Science Fiction
Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Dustin Hoffman, Emma Thompson, Will Ferrell, Linda Hunt, Tom Hulce, Queen Latifah, Maggie Gyllenhaal, Tony Hale

Zach Helm

Drama, Komedi, Romantik, Fantasy

Recension Stranger Than Fiction

- xervana sätter betyg 4 och skriver:
Regissör Marc Forster har tidigare bland annat gjort två så olika filmer som Monster's Ball och Finding Neverland, den ena en djupt tragisk berättelse om två fruktansvärda familjeöden i USA, och den andra en sentimental och lättsam historia om en pjäsförfattare i Storbritannien. Med Stranger Than Fiction tycks Forster ge sig ut på ny mark ännu en gång. Will Ferrell spelar Harold Crick, en perfektionistisk...

Recension av Stranger Than Fiction - Läs hela!

Diskussioner om Stranger Than Fiction  (0 diskussioner)
Kommentarer om Stranger Than Fiction (678 st)
Bumbi78 (Anmäl)   20/11 2018
Udda och rätt smakfull dramakomedi som inte alls var som jag trodde. Jag gillade karaktärerna och stämningen, men storyn står och tuggar stundtals.
Körsbär (Anmäl)   24/9 2017
En film som har ett grymt bra rykte, men som jag känner inte lever upp till det. Filmen ger inte mig mycket att hurra för.
mammene (Anmäl)   25/6 2017
Vid omtitt så behåller jag femman. Jag är fortfarande helt betagen i denna berättelse där grundidén är fenomenal. Man får fundera några varv under tiden som filmen rullar på, samtidigt som det är komplicerat så är det också "enkelt" i sitt utförande, den har alla känslor med som finns på känsloskalan och skådespelarna är i högform. En pärla!
Sture Stenhög (Anmäl)   23/6 2017
Jag är svag för sådant här. Jag gillar filmer med metainslag och filmer som kommenterar och leker med filformatet som sådant. Den här filmens grundidé är således också dess största tillgång. Men här finns även en fin balans mellan drama och humor där det återkommande är småroligt samtidigt som jag hela tiden bryr mig om karaktärerna, och trots att jag möjligen kan tycka att logiken är lite oklar i vissa aspekter, så får man ihop det hela riktigt bra. Bra skådespelare hjälper ju till dessutom. Will Ferrell passar väldigt bra i den här rollen, och Dustin Hoffman och Maggie Gyllenhaal förgyller de scener som de är med i. Det är en alldeles utmärkt feelgood-rulle
SandraCandy (Anmäl)   20/12 2016
Annorlunda och bra film, tyvärr får den ett lägre betyg pga det trista och förväntade slutet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Stranger Than Fiction
Se filmen