Street Corner Justice

Originaltitel: Street Corner Justice
Regissör:Charles Bail
Utgivningsår:1996

Om Street Corner Justice:

Mike Justus tvingas förtidspensionera sig från poliskåren efter att ha slagit en brutal våldtäktsman. Desillusionerad flyttar han till norra Hollywood för att restaurera ett hus han fått ärva. Snart upptäcker han att rättvisan har sina problem även i detta hörn av landet.

Marc Singer, Steve Railsback, Kim Lankford, Beverly Leech, Tommy 'Tiny' Lister, Bryan Cranston, Clint Howard, Oh Soon-Tek, Mark Adair-Rios, Harvey Jason, Gary Kent

Charles Bail, Stan Berkowitz, Gary Kent

Action

Filmnummer: 92095
Diskussioner om Street Corner Justice  (0 diskussioner)
Kommentarer om Street Corner Justice (4 st)
Bumbi78 (Anmäl)   18/2 2018
Ja men det var ju underhållande. En sliten Marc Singer och en story som filmats hundra gånger tidigare. En del kul biroller, hjärndöd action och allmänt skön stämning.
Gordyal (Anmäl)   31/10 2014
Inget nytt under solen. En trygg testosterondrypare proppad med smockor och pangpang. Transportsträckorna är föredömligt korta, allt är platt och charmigt. Det blir aldrig tråkigt. (7/15)
Waldo Trumbull (Anmäl)   12/11 2012
Standardaction med mycket 80-talskänsla. Singer funkar förvånansvärt bra som desillusionerad snut och det är bra klös på slutfighten. Men något direkt nytt bjuds man inte på. En typisk "slötitta med bärs"-rulle.
Grillo (Anmäl)   21/3 2012
Rätt stereotyp och standardmässig men ändå helt okej. Kanske var det enkelheten som tog mig off guard men jag hade faktiskt inte väntat mig sluttwisten...