Strictly Ballroom - de förbjudna stegen

Originaltitel: Strictly Ballroom
Regissör:Baz Luhrmann
Utgivningsår:1992

Om Strictly Ballroom - de förbjudna stegen:

En romantisk komedi om drömmar och uppror. Den begåvade dansören Scott bryter mot reglerna och hans partner avslutar deras partnerskap och ledarna stöter bort honom. Han är trots allt den bäste och kan han finna en ny partner inför nästa tävling?

Titel: Moulin Rouge
År: 2010
Genre: Komedi
Leading Ladies
Titel: Shall We Dance?
Originaltitel: Shall We Dance?
Regissör: Peter Chelsom
År: 2004
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Shall We Dance?
Titel: Får jag lov?
Originaltitel: Shall we dansu?
Regissör: Masayuki Suo
År: 1996
Genre: Komedi
Får jag lov?

Paul Mercurio, Tara Morice, Bill Hunter, Barry Otto, Pat Thompson, Gia Cardes, Peter Whitford, John Hannan

Baz Luhrmann, Andrew Bovell, Craig Pearce

Drama, Komedi, Romantik, Musikal

Australien
Med i listor: Dans, People's Choice Award i Toronto
Diskussioner om Strictly Ballroom - de förbjudna stegen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Strictly Ballroom - de förbjudna stegen (84 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Rai (Anmäl)   21/8 2017
Såg denna film när jag var ganska ung och ja, filmen har följt med mig sedan dess till en av mina absoluta favorit filmer genom tiderna.. Kan inte dansa, men jag dansar med filmen.
Raimo_1985 (Anmäl)   14/12 2016
Svår att betygsätta! Som dansfilm- rent fantastisk, det finns t e x en scen med latino-stepdans till spansk gitarr som är rent fantastisk. Jäääävlar! Jag vill steppa hårt! Som film är det inte mycket att hänga i granen, men som kompisen som sett den minst sju gånger sa, det ska mycket till för att göra en ganska intilligensbefriad film som man bara kan dunka ner och njuta av.
Rockylin (Anmäl)   20/5 2014
Vi hade väldigt roligt åt filmen när vi såg den, men det är obegrilpigt att förstå hur denna har rekordet i stående ovationer på Cannes-festivalen.
#54 (Anmäl)   10/2 2014
Det här var nog det sämsta jag sett på riktigt länge.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Strictly Ballroom - de förbjudna stegen